כוחות צה"ל הרסו הלילה (בין שלישי לרביעי) את ביתו של המחבל עמר אבו לילא בכפר א-זוויאה הסמוך לשכם. הפלסטינים דיווחו על עימותים שהתפתחו סמוך לבית בין כוחות צה"ל לתושבי הכפר. מצה"ל נמסר עוד כי במהלך הלילה נעצרו באיו"ש חמישה מבוקשים החשודים במעורבות טרור.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

ב-17.3 הגיע אבו לילא, בן 18, לצומת המרכזית, דקר את קיידאן ז"ל וחטף את נשקו, ירה באטינגר ז"ל ונמלט ברכב שגנב במקום. הוא המשיך בנסיעה לעבר צומת גיתי-אבישר הסמוך, שם ירה באדם נוסף ופצע אותו באורח קשה..

הרס בית המחבל (צילום: דובר צה"ל, חדשות)
הרס בית המחבל | צילום: דובר צה"ל, חדשות

לאחר מצוד בן יומיים הצליחו כוחות משולבים של צה"ל ושב"כ לכתר את המחבל סמוך לרמאללה, ולאחר שלא נענה לקריאות לצאת ממקום המסתור ולהסגיר עצמו, הוא נורה וחוסל.

מתחקור האירוע שהוצג גם לרמטכ"ל אביב כוכבי בזירה עלה כי הלוחמים הגיבו כאשר ראו את המחבל דוקר את חברם ויורה בו. הם פתחו באש לעבר המחבל ופצעו אותו בכתפו. החיילים גם הספיקו לדווח בקשר על האירוע וכוח ירד לכיוון צומת גיתי-אבישר כדי לבצע חסימה, אך המחבל השיג אותם והגיע למקום לפני שהגיעו.

הפלסטינים דיווחו על עימותים (צילום: דובר צה"ל, חדשות)
הפלסטינים דיווחו על עימותים | צילום: דובר צה"ל, חדשות

בשבוע שעבר הרס צה"ל בית נוסף, הפעם של ערפאת עטיה רפאעיה, המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל לפני כחודשיים. ביום שישי לפנות בוקר הרסו לוחמי צה"ל, בשיתוף עם כוחות מג״ב והמנהל האזרחי שתי דירות השייכות למשפחת המחבל. באחת הדירות התגורר המחבל עם משפחתו ואת הדירה השנייה שיפץ לצורך מגורים עתידיים. הכוחות הגיעו לבית הוריו של ארפאעיה בחברון לאחר שבג"ץ אישר בשבוע שעבר להרוס אותו.

המחבל מצומת אריאל (צילום: מתוך פייסבוק, חדשות)
עומאר אבו לילא | צילום: מתוך פייסבוק, חדשות

כשבוע לפני כן דחה בג"ץ את העתירה שהגישו בני משפחת ארפאעיה בטענה שערפאת התגורר בדירה אחת בלבד מבין הדירות הרבות שבמבנה. במשפחה טענו כי הריסת שאר החדרים בבית תהיה "ענישה קולקטיבית של חפים מפשע".

הנרצחים בפיגוע ליד אריאל (צילום: חדשות)
הנרצחים קיידאן ואטינגר ז"ל | צילום: חדשות

החלטת בג"ץ התקבלה ברוב קולות על אף שאחד השופטים, השופט קרא, הסתייג וקבע כי אין להרוס את המבנה כולו אלא רק את הדירה שבה התגורר המחבל לבדו, ללא בני משפחה נוספים.