שתף קטע נבחר

מינהלת הנשים דורשת ממשרד הספורט: החזר הוצאות שיטור

במכתב ששלח פרקליטה של המינהלת, עו"ד אורי כהנא, לראש מנהל הספורט עופר בוסתן, נטען: "משרד התרבות והספורט לא מצא לנכון ליידע את המינהלת בשינוי המדיניות, אנחנו שוב לא 'נספרים'"

מינהלת ליגת העל לנשים בכדורסל דורשת ממשרד התרבות והספורט החזר הוצאות שיטור על כל עונת 2018/19. במכתב ששלח פרקליטה של המינהלת, עו"ד אורי כהנא, לראש מנהל הספורט עופר בוסתן נכתב, בין השאר: "עד העונה הנוכחית הגישו קבוצות הליגה חשבוניות ישירות לאיגוד הכדורסל בגין הוצאות שיטור וסדרנות עבור כל משחקי העונה, זאת לאחר שנמסר למנהלת על ידי מנהל הספורט כי 'לא ניתן להעביר תמיכה כספית למנהלות, אשר אינן גופים המוכרים לתקצוב במסגרת חוק הספורט'. מדובר בהוצאות כבדות על קבוצות הליגה, אשר עומדות על 200 אלף שקל לעונה".

 

"לאחרונה, עם סיום משחקי העונה הסדירה, פנו הקבוצות (כמדי שנה) לאיגוד בבקשה להגיש את החשבוניות של קבוצות הליגה על מנת לקבל את החזר בעבור הוצאות השיטור והסדרנות, אך נענו כי אין יותר באפשרות האיגוד להעביר את התמיכה לקבוצות וכי חל שינוי בכללים ואת הכסף קבוצות הנשים צריכות לקבל מהמינהלת".

 

יו"ר מינהלת הנשים, איריס שטרק (צילום: ריאן פרויס) (צילום: ריאן פרויס)
יו"ר מינהלת הנשים, איריס שטרק(צילום: ריאן פרויס)

 

"לאחר בדיקה שביצע מנהל התפעול של המנהלת מול הגורמים הרלוונטיים בנהל הספורט, התברר כי על מנת לשמש כ'צינור' ולהעביר את הוצאות הסדרנות לקבוצות היה על המנהלת לענות לקול קורא אשר לא הובא כלל לידיעתה, ואילו המועד שנקבע בקול הקורא חלף".

 

"מבלי להיכנס בשלב זה לסוגיית חוקיותו של הסדר זה והטעמים ליצירתו (שהרי קיים כבר הסדר החזר הוצאות שיטור וסדרנות במסגרתו מועברות התמיכות ישירות לקבוצות), נאמר רק שמדובר בשינוי מהותי וכי מצופה היה כי משרד התרבות והספורט יעדכן את המנהלת בכך (בפרט לאור העובדה שישנן כיום רק שלושה גופים של מנהלות ספורט בישראל)".

 

"למרות זאת לא מצא לנכון משרד התרבות והספורט ליידע את המינהלת בשינוי מדיניות זה, והדבר נודע לה רק בימים אלה. המדובר לתחושת מרשתי בהמשך היחס המזלזל מצד משרד התרבות והספורט במנהלת ליגת הנשים בכדורסל, אשר כלל לא 'נספרת' על ידי המשרד במסגרת מדיניות התקצוב ומופלה שוב ושוב לרעה ביחס למנהלות הגברים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ריאן פרויס
איריס שטרק
צילום: ריאן פרויס
מומלצים