"הסיפור של אלוהים": מורגן פרימן חוקר

כששואלים את מורגן פרימן אם הוא מאמין באלוהים, הוא צוחק ועונה "אני בעצמי אלוהים" • "הסיפור של אלוהים": סדרה מרתקת על אמונות ודתות עם פרימן

מורגן פרימן ב"הסיפור של אלוהים"

השבוע עלתה בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק העונה השלישית של הסדרה התיעודית "הסיפור של אלוהים עם מורגן פרימן", שבמסגרתה יוצא השחקן זוכה האוסקר למסעות ברחבי העולם, בניסיון לפענח את מסתורי הרוחניות.

העונה השלישית מונה שישה פרקים, והפעם מצטרפים לפרימן שני כתבי שטח שנוסעים למקומות שונים בעולם בניסיון לחקור מיהו השטן, מניין מגיעים חזיונות, אם טקסים מקרבים אותנו לאלוהים, כיצד נלחמים בחטאים ומה עומד מאחורי הכוח העצום של עשרת הדיברות על יהודים ונוצרים. 

לאורך העונה יבקר פרימן בנפאל, יכיר מדיום בווייטנאם, ישתתף בגירוש שדים בוותיקן, יבחן את כתר הקוצים המיוחס לישו שנמצא בקתדרלת נוטרדאם בפריז (שעלתה באש בשבוע שעבר) וגם יבקר בירושלים ובכנסיית המולד בבית לחם. הפרקים בישראל צולמו בנובמבר האחרון.

על עונתה הראשונה היתה הסדרה מועמדת לאמי בקטגוריית הסדרה האינפורמטיבית הטובה ביותר. העונה החדשה התעכבה בשל ההאשמות שהועלו נגד פרימן על התנהגות בלתי נאותה כלפי נשים. אולם לאחר בדיקה, בכירי נשיונל ג'יאוגרפיק הכריזו כי לא נמצאו כל הוכחות להתנהגות בעייתית של פרימן, והם חידשו איתו את ההתקשרות.

פרימן בן ה־81 מדורג השחקן החמישי הכי רווחי אי פעם. סך כל הסרטים שבהם שיחק הכניסו סכום מצטבר של 4.31 מיליארד דולר. הוא היה מועמד לאוסקר חמש פעמים, וזכה פעם אחת ב־2004 על "מיליון דולר בייבי". הוא גם מפיק טלוויזיה, ובין היתר נמנה עם מפיקי סדרת הדרמה "מזכירת המדינה".

• פרויקט האירוויזיון הענק של כל הזמנים! כל הסיפורים שמאחורי השירים

בראיון לקידום העונה החדשה של "הסיפור של אלוהים" סיפר פרימן כי הסתובב בכל פינה בעולם במהלך צילומי הסדרה. "שוחחתי עם מאות אנשים שונים בעלי אמונות מגוונות. המסקנה היא שמה שאני מאמין בו נכון כשם שכל דבר שאדם אחר מאמין בו הוא נכון", אמר. "אי אפשר לומר לי שאני טועה באמונתי ואני לא יכול לומר לאף אחד אחר שהוא טועה. כששואלים אותי אם אני מאמין באלוהים, אני עונה שהרי אני בעצמי אלוהים (צוחק). התשובה האמיתית לדעתי היא שאלוהים הוא אהבה".

ביקרת בירושלים במקומות הקדושים לשלוש הדתות הגדולות. הרגשת משהו?

"לא חשתי קדושה או רוח אלוהית באף מקום. טיילנו גם ביריחו, בתל אביב ובמגידו. יש כל מיני יעדים שהם משמעותיים לאנשים מסיבותיהם, אבל אני לא יכול להיות צבוע ולהגיד שהרגשתי חיבור ברמה הזאת. זה לא קורה לי. המסע הרוחני המרשים היחיד שאני יכול להצביע עליו הוא מסע של נזיר בודהיסטי שפגשתי בהודו בעבר ונתקלתי בו שוב בקטמנדו. מדובר באדם מיוחד עם נפש רחבה ומכילה. הוא פשוט קיים - ואתה מוזמן להצטרף".

מהן התובנות שלך לגבי אמונה?

"אנשים מאמינים בגלל המוות ובגלל חוסר הידיעה מהו המוות. בשום דת לא מתייחסים למוות כאל הסוף, והמאמינים מצפים למה שמחכה להם לפי הדת שלהם: גן עדן, גיהינום, נירוונה, גלגול נשמות. מכאן מתחילה האמונה. אני לא חושב שיש משהו אחרי המוות. החיים והמוות הם הדברים המובטחים היחידים. הם משלימים זה את זה ומגיעים בסמיכות כמו יום ולילה. אני עובד במקצוע שבו סרטים מעצבים את הדמיון ונותנים תחושה שהם אמיתיים - אבל הם לא. מרתק לשמוע סיפור או לצפות בו - וזו מהות החוויה האנושית. מעשיות ישפיעו עלייך להיות אדם טוב, הרבה לפני האמונה. אלה החיים בסופו של דבר".

"הסיפור של אלוהים", ימי ראשון ב־22:50, נשיונל ג'אוגרפיק

• איך תגיע גל גדות לאירוויזיון?

• ישבור שיא: חשיפה פנומנלית לאירוויזיון

• מפתה: שיר אלמליח תביא את התיירים

• במקום רונאלדו: הקמפיין החדש של גל גדות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר