בצה"ל הוציאו אתמול (שני) הודעה רשמית המכחישה את הדיווחים על מגעים להשבת גופתו של "האיש שלנו בסוריה", המרגל אלי כהן. הבוקר התראיינה סופי בן דוב, בתו של אלי כהן, לחדשות הבוקר עם ניב רסקין בערוץ 12, והגיבה להודעה: "זה מרגש שזה נשאר על סדר היום של כל המדינה".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"בהתחלה נכנסנו למקלט רגשי, להגן על עצמנו מכל האינפורמציה", סיפרה בן דוב. "ברגע ששמעתי את הידיעה הראשונה התקשרתי למוסד, וישר קיבלתי הודעה שזה שקרי, ושאם יקרה משהו אנחנו הראשונים שנדע".

" נעשה ניסיון בעבר לחטוף את הגופה". האזינו (צילום: חדשות)
"זה מרגש שהשבתו נשארה על סדר היום". אלי | צילום: חדשות

"ישראל לא יודעת איפה הוא, ואנחנו משערים שאולי מעטים מאוד יודעים איפה הוא, ואולי כבר לא", תיארה בן דוב. "בהודעות האחרונות שאסד הבן פרסם, לפני הרבה שנים, הוא אמר שבנו שכונה על הקבר שלו ואי אפשר לחלץ אותו בכלל. אבל יש הרבה דיס-אינפורמציה, ויש הרבה מניעים לדיס-אינפורמציה אז אנחנו באמת לא יודעים".

"הכי קשה לי זה העצב מהבדידות, והסוף הטראגי"

כשנשאלה האם נעשו מאמצים דיפלומטיים אמרה שכן: "פנינו לפוטין, לא באופן ישיר אבל ליברמן פנה, וביבי והנשיא. פוטין יודע על המקרה אבל זה מקרה הרבה יותר רגיש מכל מקרה אחר, והרבה יותר מעורר רגשות שליליים ולכן מעורר הרבה יותר התנגדות אני מניחה".

בעבר אמרה שבתור ילדה כעסה על אביה, שהעדיף את המדינה על המשפחה. "הוא גם העדיף והוא גם הולאם", הסבירה בריאיון היום "זה היה קשה ועד היום אני בוררת את המוץ מהתבן לבחור את האבא הפרטי שלי בתוך הסיפור הזה. הכעס יושב לו, בין הרבה רגשות אחרים אבל אני לא חושבת שזה הרגש הדומיננטי, אני חושבת שהכי קשה לי זה העצב של הבדידות ושל הסוף הטראגי".