שתף קטע נבחר

בדרך להכנסת משקיע: נמל חיפה יאריך את כהונת המנכ"ל

המנכ"ל הנוכחי מנדי זלצמן אמור לפרוש לגמלאות בסוף השנה, אך הדירקטוריון צפוי לאשר את הארכת כהונתו בשנה. הסיבה: בשנה הקרובה הנמל צפוי לעבור לידיים פרטיות - מהלך שיהיה פשוט יותר לביצוע כשבראש הנמל עומד אדם שמכיר אותו היטב

דירקטוריון נמל חיפה יתבקש אחרי חג הפסח לאשר הארכה של שנה לכהונתו של מנכ"ל החברה מנדי זלצמן - כך נודע ל"כלכליסט". זלצמן, המכהן בתפקיד מאז 2009, יגיע בסוף השנה הנוכחית לגיל הפרישה לפי החוק, 67, ולכאורה הוא אמור לפרוש מניהול הנמל, אולם בהרמת הכוסית שנערכה בשבוע שעבר לפני החג, הודיע יו"ר הדירקטוריון אשל ארמוני כי הדירקטוריון ישקול בחיוב את הארכת כהונתו. הרקע למהלך הוא בין היתר הערכה שלנוכח ההעברה המתוכננת של הנמל לניהול משקיע פרטי, יהיה קשה למצוא מישהו שיסכים להיכנס לתפקיד לתקופה שצפויה להיות קצרה.

 

>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

עבודת נמלים: לראשונה זה עשור נמל חיפה השאיר קצף לנמל אשדוד

תוכנית הנמל החדש במפרץ חיפה אושרה - המתנגדים יערערו

היסטוריה בנמל חיפה: פעילות הרציפים תופרט, מאות עובדים יפרשו

 

בשיחה עם "כלכליסט" אישר ארמוני את הפרטים וציין כי ההסכם להפרטת הנמל שנחתם בדצמבר האחרון משנה את תוכניות הדירקטוריון לשנה הקרובה. על פי ההסכם שנחתם בין משרדי האוצר והתחבורה לבין ועד הנמל וההנהלה, יאותר בהקדם משקיע שייקח על עצמו את כלל פעילות הנמל, תוך הוצאה לגמלאות של כ-300 מ-1,000 עובדיו, והשקעה פרטית של יותר ממיליארד שקל בציוד ובהכנות לקראת התחרות עם הנמל פרטי שייפתח בתחילת העשור הבא ושיופעל על ידי SIPG הסינית.

   (צילום: ויקיפדיה)
יו"ר דירקטוריון נמל חיפה, אשל ארמוני(צילום: ויקיפדיה)
 

לדברי ארמוני, אם וכאשר יימצא משקיע להפעלת הנמל, רוב הסיכויים שהוא יביא מנכ"ל משלו. ארמוני מעריך שאם חברת הנמל היתה יוצאת בהליך מסודר למציאת מנכ"ל חדש, לרבות הקמת ועדת איתור, היא היתה מתקשה למצוא מועמד שיסכים לבוא לכהונה שתארך כשנה. בנוסף, מכיוון שהנמל צריך להתכונן להפרטה, אולי נכון להשאיר בתפקיד מישהו שמכיר היטב את המערכת ויוכל להעביר בצורה חלקה יותר את השרביט לחברת ניהול חדשה.

 

עוד נודע ל"כלכליסט" שהנמל יקיים בשבועות הקרובים סבב שיחות משלים להפרטה, בניסיון לפתור את הבעיה של הוצאת מחלקת הים על 100 עובדיה - כולל הנתבים שמשתכרים בממוצע 70 - 80 אלף שקל לחודש - מאחריות הנמל לאחריות חברת נמלי ישראל. זאת, כדי לא להותיר קצוות לא פתורים של משא ומתן שיבריחו משקיעים פוטנציאליים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה
מומלצים