חגיגות השכר בהתאחדות לכדורגל

בלעדי: משרד הספורט ערך שימוע לראשי ההתאחדות, עקב חריגות שכר של חצי מיליון שקלים • ההתאחדות קיבלה ארכה להצגת מסמכים, אך עלולה להיקנס

צילום: ההתאחדות לכדורגל // קמר. מתברר כי בשנתיים האחרונות הוא ואורביטו חרגו בכחצי מיליון שקלים בשכרם

משרד האוצר קיים ביום רביעי לפני כשבועיים שימוע לראשי ההתאחדות לכדורגל, בעקבות ממצאים לחריגות שכר גדולות שנאמדות בכחצי מיליון שקלים, במהלך תקופה של שנתיים. חריגות השכר מיוחסות לשני בעלי תפקידים בכירים במיוחד בהתאחדות לכדורגל - המנכ"ל רותם קמר וסמנכ"לית הכספים טלי אורביטו. כתוצאה מכך, עומדת כעת ההתאחדות מול איום בקנס של 2.5 מיליון שקלים, שמשרד הספורט עלול לגרוע מתקציבה. 

בעבר ההתאחדות לכדורגל לא היתה כפופה כלל למשרדי הספורט והאוצר, אולם בעקבות השינוי בחוק שהוביל להעברת הקצבות הטוטו להתאחדות דרך שני משרדי הממשלה האלו, ההתאחדות כיום מחויבת לחוקי המדינה ולנהלים של משרד הספורט.

העובדה שהשימוע נערך למחרת יום הבחירות מעידה על החומרה שמייחסים באוצר ובמשרד הספורט לחריגות. בדיון השתתפו בכירי ההתאחדות, ובהם היו"ר שינו זוארץ, ממלא מקומו דודי גיל, רותם קמר, היועץ המשפטי עו"ד עמית פינס, רואה החשבון של ההתאחדות וטלי אורביטו. מטעם משרד הספורט נכחו ראש המינהל ויו"ר ועדת התמיכות עופר בוסתן, סגנו דודו מלכה, היועצת המשפטית עופרה שרון, אחראי התקציבים גיא אטיאס וחשב המשרד גדעון אליאס.

מתברר כי בשנתיים האחרונות חרגו קמר ואורביטו בכחצי מיליון שקלים בשכרם; קמר חרג ב־350 אלף שקלים ואורביטו ב־150 אלף. קמר נדרש להסביר בדיון את החריגות, וטען כי למעשה ביצע כמה תפקידים וכביכול ייעל את המערכת. לא ניתן הסבר כיצד מתיישבת ההתייעלות עם תוספות השכר החריגות, וקמר נדרש להביא הוכחות שיצדיקו את טענותיו כי ביצע בפועל שלושה תפקידים - מנכ"ל, סמנכ"ל ואחראי ליגות. 

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי // צילום: אורן בן חקון

החוק קובע כי הקנס על חריגות מהסוג שהתגלו גדול פי חמישה מהחריגות עצמן, ומעמיד אותו על 2.5 מיליון שקלים. בהנחה שההתאחדות מקבלת ממשרד הספורט תמיכה שנעה בין 11 ל־14 מיליון שקלים, מדובר בפגיעה אדירה בתפקוד ובמשאבי ההתאחדות, שלא לדבר על הנזק התדמיתי.

ממשרד הספורט נמסר בתגובה: "משרד התרבות והספורט מאשר כי התקיים שימוע בעל פה להתאחדות לכדורגל בעקבות ממצאים על חריגות מהשכר המותר בנוהל שר האוצר. בשימוע נקבע שההתאחדות לכדורגל תגיש חומרים נוספים בעקבות הטענות שהועלו בשלב השימוע. לאחר קבלת החומרים תתכנס הוועדה, תקבל החלטה ותיידע את ההתאחדות כמקובל, ולא באמצעות התקשורת".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "בעקבות שינוי קריטריונים במשרד האוצר, התבקשה ההתאחדות להסביר את השכר שניתן לשני בעלי תפקיד. ההתאחדות הציגה את עמדתה ואנחנו סמוכים ובטוחים כי הכל יימצא תקין, וכמקובל. יש לציין כי דרגת השכר האמורה של בעלי התפקיד אינה חדשה, ואף נמוכה מבעלי התפקידים בעבר".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר