מפגש הפסגה יצא לדרך (צילום: רויטרס, חדשות)
יפגשו בקרוב | צילום: רויטרס, חדשות

פסגת קים-פוטין: קוריאה הצפונית אישרה הלילה (בין שני לשלישי) כי מנהיגה, קים ג'ונג-און, יגיע לרוסיה לפסגה עם הנשיא ולדימיר פוטין. זוהי פגישתם הראשונה של השניים, שתתקיים לאחר שג'ון אונג כבר נפגש כבר פעמיים עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ - ודווח כי הוא מעוניין להיפגש איתו בפעם השלישית.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו  

אישורה של המדינה הצפונית מגיע לאחר שבשבוע שעבר גורם בקרמלין אישר את הפגישה בין השניים ואמר כי הממשלה הרוסית נערכת לפגישה בין שני המנהיגים כבר בשבוע הבא.

סוכנות הידיעות הממשלתית בצפון קוריאה אישה את הדיווחים ולפיה הביקור יתרחש בקרוב, אך עדיין לא ידוע הזמן והמקום שבו הוא יתרחש. דובר הקרמלין אמר כי פוטין וקים צפויים להיפגש עד סוף אפריל.

על פי הדיווחים הלא מאומתים בשבוע שעבר - קים יגיע לרוסיה השבוע בעזרת הרכבת המיוחדת והמשורינת שלו, וישהה במדינה במשך שלושה ימים. על פי הדיווח, הפגישה בין המנהיגים תתקיים באי הסמוך לעיר ולאדיוסטוק, במזרח רוסיה.

טראמפ וקים בפגישה הקודמת (צילום: AP, חדשות)
טראמפ וקים בפגישה הקודמת | צילום: AP, חדשות

בשבוע שעבר דווח כי בפיונגיאנג לא מעוניינים להמשיך ולקיים שיח מול מזכיר המדינה האמריקני פומפאו. לטענתם, הם רוצים לעבוד מול מישהו "יותר זהיר ובוגר בתקשורת איתו". גורם בכיר במשרד החוץ הצפון קוריאני הוסיף כי אין דרך לחזות מה יהיה עתידו של חצי האי הקוריאני - אלא אם ארה"ב תעזוב את המאבק בתכנית הגרעין של המדינה.

פגישתם האחרונה של קים והנשיא טראמפ הסתיימה בטונים צורמים, לאחר שהשניים לא הצליחו ללהגיע להסכמה בנוגע לפירוק צפון קוריאה מנשק גרעיני.