תאונת עבודה קטלנית בחיפה: פיגום קרס באתר עבודה בחיפה ופועל נקבר תחת ההריסות. צוותי החירום נאלצו לקבוע את מותו של הפועל, פיראס יאסין בן ה-28, תושב העיר עראבה. בתחילה דווח כי ישנם עוד לכודים, והמשטרה לא לקחה סיכון והביאה שוטר עם כלב על מנת לבדוק אם ישנם לכודים מתחת לפיגומים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

4 עוכבו לחקירה על מנת לבדוק את הנסיבות, ביניהם הקבלן, מנהל העבודה ומנהלת הפרויקט. המשטרה מסתמכת על התיעוד ועל עדויות השכנים - תושבים באזור אמרו שהרוח הייתה חזקה - והם הרגישו שהפיגומים זזים ממקום למקום. העדויות נאספו על ידי המשטרה ומשרד העבודה, ונבדק אם הפיגומים הוצבו לפי התקן ואם הפועלים היו עם רתמות וקסדות.

ההרוג, פיראס יאסין מעראבה (צילום: חדשות)
ההרוג, פיראס יאסין מעראבה | צילום: חדשות

ליאת אבא, מתגוררת בבניין הסמוך, אמרה: "בסביבות אחת בצהריים אני שומעת פה התמוטטות של משהו נופל, הילדים שלי נכנסו להיסטריה ואז ירדתי למטה וראיתי שכל הפיגומים התמוטטו. העובדים היו כל הזמן בלי רתמות, הסתובבו חופשי ללא קסדות על פיגומים שזזים כל הזמן ברוח". מדובר בבניין מאוכלס, סמוך לגני ילדים, ורק בנס לא נפגעו עוברי אורח ושכנים נוספים מההריסות.

זירת התאונה הקטלנית (צילום: תיעוד מבצעי מד"א, חדשות)
זירת התאונה הקטלנית | צילום: תיעוד מבצעי מד"א, חדשות

הדיווח על התקרית התקבל במוקד מד"א בשעה 13:30. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו למקום איתרו את הפועל כשהוא ללא רוח חיים. במקביל נפתחו סריקות באתר כדי לוודא שאין נפגעים נוספים.

לוחמי האש סורקים אחר לכודים (צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף, חדשות)
לוחמי האש סורקים אחר לכודים | צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף, חדשות

פרמדיק מד"א עופר ויניק סיפר: "כשהגענו למקום ראינו ערימה של פיגומים שקרסו מגובה, מתחת לפיגומים נלכד גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר אלא לקבוע את מותו. הכוחות במקום סורקים ומוודאים שלא נלכדו פועלים נוספים, אנחנו ערוכים לטפל במקום".