שתף קטע נבחר

מכבי פ"ת דורשת לשלב את ה-VAR השבוע בפלייאוף התחתון

במכתב ששלח אבי לוזון למינהלת הליגה, איגוד השופטים וההתאחדות, הוא מבקש שבשני משחקי התחתית בין קבוצתו לבין אשדוד ובין הפועל חיפה לבני סכנין תשולב מערכת שיפוט בווידאו. כלפון בתגובה: "התנאים שווים לכולם"

מכבי פתח תקווה דורשת ממנהלת הליגה להציב שתי מערכות VAR במשחקי התחתית הקרובים – זה של הקבוצה מול מ.ס אשדוד, והקרב המקביל בין הפועל חיפה לבני סכנין.

 

לטבלת ליגת העל

 

במכתב ששלח יו"ר פ"ת אבי לוזון ליו"ר המנהלת ארז כלפון ולגורמים נוספים באיגוד השופטים ובהתאחדות, הוא כותב: "אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להעמיד שתי מערכות VAR לטובת משחקי הפלייאוף התחתון. למרות התנגדותי העזה לשילוב המערכות בפלייאוף העליון לאורך כל הישיבות, החלטתם אחרת".

 

VAR מכבי תל אביב מכבי נתניה (צילום: עוז מועלם)
בדיקת VAR בפלייאוף העליון. "משחק חסר חשיבות"(צילום: עוז מועלם)

מוחמד אבו יונס ואבי לוזון (צילום: ראובן שוורץ)
מוחמד אבו יונס ואבי לוזון. יקבלו VAR?(צילום: ראובן שוורץ)

 

לוזון נימק את הדרישה בכך שהדבר אפשרי טכנית, ובכך שלאחד מהמשחקים בפלייאוף העליון אין שום משמעות. "ניתן להכשיר את האצטדיון בסכנין לשימוש במערכת, והאצטדיון בפ"ת מוכן. אפשר לוותר על ה- VAR במשחק של מכבי תל אביב מול חדרה, שאין לו שום חשיבות".

 

לוזון מציע לקיים משאל טלפוני בין ראשי הקבוצות מהפלייאוף התחתון שיכריעו בנושא. "אין לי ספק שמן הדין והצדק ולמען השקיפות והנראות הספורטיבית, חייבים להיענות לבקשה. במקרה ולא יוצבו במשחקים שביקשתי מערכות שיפוט הווידאו, האחריות כולה תהיה על המנהלת, על כל המשתמע", סיכם לוזון.

 

כלפון ללוזון: "כללי המשחק נקבעו לפני תחילת העונה"

יו"ר מינהלות הליגה, ארז כלפון, הגיב לדברים של לוזון: "ההחלטה שהתקבלה הייתה כי המערכת תשולב בעונה הנוכחית אך ורק במשחקי הפלייאוף העליון, על מנת לשמור על שוויוניות בין כל המשחקים באותו פלייאוף ועקב העובדה שבפלייאוף העליון יש שלושה משחקים בלבד למחזור. משהתקבלה החלטה זו ויצאה לדרך נקבעו 'כללי המשחק' והעונה יצאה לדרך".

 

עוד כתב כלפון: “לפי הסטטיסטיקה הבינלאומית, כל שלושה משחקים מתבצעת טעות שיפוט קריטית שה-VAR יכול למנוע, לכן אין פלא כי גם בחלק מהמשחקים שלנו בפלייאוף התחתון היו טעויות שמערכת ה-VAR יכלה למנוע. אך יחד עם זאת ובכל העת, תנאי המשחק של כל הקבוצות היו שווים, ובאופן כזה שאין אפליה בתחרות עצמה, המתנהלת כראש פרק עצמאי של משחקים. בישיבה האחרונה של הדירקטוריון, עלתה שוב הבקשה להעביר את ה-VAR למשחקי הפלייאוף התחתון”.

 

“ההחלטה שהתקבלה הייתה כי במידת הצורך, במקרה שגורלה של היורדת או היורדות יקבע במחזור האחרון, נשוב ונתכנס כל חברי הדירקטוריון, ונבחן את ההחלטה ומכלול הנסיבות לקבלתן. סירבתי אז להצעתך שאוסמך מראש לקבל החלטה ואני מסרב לכך גם היום. ההחלטה לשנות את מיקום הצוותים, שלא במסגרת המחזור האחרון, תתקבל אך ורק בהחלטה קולקטיבית של כל הדירקטוריון. על הכללים להיקבע לפני השריקה הראשונה, ולא במהלכה. אני מברך על כך שכולם מבינים עכשיו את חשיבות וחיוניות ההחלטה להכניס את מערכת ה- VAR לליגת העל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אבי לוזון
צילום: עוז מועלם
מומלצים