בר רפאלי תשלם מיסים על מיליונים (צילום: עודד קרני - mako, חדשות)
בר רפאלי תשלם מיסים על מיליונים | צילום: עודד קרני - mako, חדשות

בר רפאלי תשלם מס על הכנסות בהיקף עשרות מיליוני שקלים בחו"ל, בשנים 2009 ו-2010, כך קבע בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי בלוד, שדחה את ערעורי רפאלי. הקביעה שפורסמה הבוקר (שני) מצטרפת להחלטת הפרקליטות להעמיד את רפאלי והוריה לדין פלילי, בגין העלמות מס מאותן הכנסות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

על פי החשדות רפאלי העלימה עשרות מיליוני שקלים של הכנסות מחול, וכך התחמקה מלשלם עליהן מס בישראל, במשך ארבע שנים בין 2009 ל-2012. רפאלי טוענת כי ב-2007 עברה להתגורר בארה"ב, בין היתר על-מנת להיות קרובה לבן זוגה באותה תקופה, כוכב-העל ההוליוודי ליאונרדו דיקפריו - ולכן אינה חייבת במס בישראל; טענות רשות המסים הישראלית גורסות כי הדוגמנית הונתה את המדינה באשר למקום מגוריה, ובמשך השנים הללו התגוררה בפועל בישראל.

המחלוקת סביב העלמות המס לכאורה התפצלה לשתי זירות משפטיות: האזרחית והפלילית. כעת ניתנה הכרעה בזירה האזרחית, במסגרתה דורשת המדינה לחייב את רפאלי במס על הכנסות בגובה מיליוני שקלים. הזירה השנייה היא הזירה הפלילית, בה תתמודד רפאלי בקרוב עם טענות המדינה במסגרת השימוע שייערך לה.

בית המשפט התיר לפרסם את פסק הדין בתום עשרה ימים ממועד קבלתו, אך אפשר לצדדים להגיש בקשות שלא לפרסם חומרים מסוימים. עורכי דינה של רפאלי ביקשו חיסיון על חלק מהעדויות ולכן לא ניתן לפרסמן.