סיור מיוחד

חברון: העיר החמאסית אליה מגיעים עשרות אלפי תיירים

מפקד גדוד רותם, סא"ל עומרי רוזנקרנץ, שמפקד על גזרת חברון בימים אלו, בסיור עם 'כיכר השבת' בעיר המורכבת, לקראת בואם של עשרות האלפים למערת המכפלה בימי חג הפסח (צבא וביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: אריאל ליבא)

חברון, אחת מארבע ערי הקודש, היא מייצגת מצד אחד את מערת המכפלה והיישוב היהודי העתיק בעיר שנאחז בבתי היהודים במקום ללא חת לצד חברון הפלסטינית והחמאסית שמנסה לייצר ללא הרף פיגועי טרור כנגד היהודים וכוחות הביטחון בעיר.

מפקד גדוד רותם, סא"ל עומרי רוזנקרנץ, ליווה את 'כיכר השבת' לסיור מיוחד בעיר, החל מתצפית מרתקת על מבנה העיר מתל רומיידה הגבוהה וכלה בסימטאות העיר בהן מהלכים במקביל יהודים ופלסטינים. "אנשים חיים פה ומטיילים פה. המשימה שלנו להגן על היישוב היהודי ולאפשר אורח חיים תקין לשתי האוכלוסיות, אך המשימה על ההגנה של היישוב היא המשימה מספר אחד", הוא מסביר.

סא"ל רוזנקרנץ מספר בראיון על ההתמודדות מול אוכלוסייה פלסטינית שמתגוררת בתוך השטחים השייכים לישראל ויש לאפשר לה אורח חיים תקין ומעבר לשטחים שבשליטת המשטרה הפלסטינית וכלה בשמירה על היישוב היהודי מול ניסיונות הטרור הרבים שבחסדי שמים רובם ככולם הסתיימו ללא נפגעים בקרב חיילי צה"ל והאזרחים הישראלים.

רוזנקרנץ מדבר על חברון ברגש רב וניכר שהוא מחובר לכל פרט ופרט בהגנה על היישוב היהודי וההתמודדות מול חוליות הטרור בעידוד ומימון החמאס.

בגדוד נערכים כבר זמן רב ל"חריג פסח", היומיים במהלך החג (שני ושלישי), בהם המערה פתוחה כולה עבור יהודים. "אומרים שיגיעו עשרות אלפים , אנחנו נשמח שיגיעו גם מאות אלפים, ואנחנו נאבטח אותם. המרחב פה מורכב להגנה, אבל בהיערכות נכונה נעמוד במשימה", אומר רוזנקרנץ על המדרגות המובילות למבנה מערת המכפלה.

צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר