נפלה רחוק מהעץ: אלונה כספית בת ה-10, בתו של הפרשן הפוליטי של מעריב, בן כספית, היא נגנית פסנתר מוכשרת. בשבוע שעבר אלונה ניגנה לצד תזמורת בת 60 נגנים באקדמיה הלאומית למוסיקה בקייב, אוקראינה. בקהל ישבו הוריה הנרגשים, בן והילה. ב"חדשות הבוקר" סיפר כספית, בעיניים דומעות, על רגעי הגאווה: "יבבתי כמו תינוק, התפרקתי שם למטה. חשבתי על אמא שלי, סבתא שלי ודודה שלי, שלוש נשים שגידלו אותי על המוסיקה הזאת ועל לאדינו ולא זכו לראות את האירוע. אני מתרגש עוד פעם".

אלונה, מי היה יותר במתח, את או אבא?
"אני. האמת שממש התרגשתי מאחורי הקלעים. הייתי גם הראשונה, אז הייתי צריכה לשמוע את כל הכלים מתכווננים וזה עוד יותר מלחיץ. אבל אז עולים למעלה, משתחווים, מתיישבים וזהו".

איך הרגעת את עצמך?
"העובדה שמנגנים איתך עוד אנשים מרגיעה, יש לך פחות אחריות. התזמורת מאחור עזרה לי, להיות באור הזרקורים זה גם לפעמים כיף".

איך הכל התחיל?
"בכיתה א' נראה לי, אני לא בטוחה. כשהייתי ממש קטנה, בת ארבע, למדתי עם מורה אבל הייתי ממש פיצקית, זה לא כל כך הלך. באיזשהו שלב התחלתי לחפור לאמא שלי שאני רוצה לנגן בפסנתר, ודרך אחת החברות שלי מצאנו את טניה".

טניה היא טניה קוזלוב, מורה לפסנתר בקונסרבטוריון תל אביב. "מי שזיהתה את הכישרון שלה זו טניה, שלמדה בעצמה באקדמיה בקייב שאליה חזרנו בשבוע שעבר. יש שם סגירת מעגל מטורפת", סיפר כספית. "כשטניה שמעה את אלונה היא אמרה שהיא שומעת רק לעיתים מאוד נדירות ילדה כזאת. כל הכיתה של טניה השתתפה בפסטיבל הזה, שהמטרה שלו זה להפגיש פסנתרנים צעירים עם תזמורת בפעם הראשונה".

איפה אתה בכל הסיפור הזה? עד כמה אתה מעורב?
"אני סטטיסט בסיפור הזה, אתה מכיר את המקצוע שלי. אני זה שבוכה בקונצרט. זו השקעה טוטאלית, צריך מורה מדהימה כמו טניה ואמא שיושבת על זה נונסטופ. שלושה-ארבעה ימים הן היו בחזרות בקייב, אני הגעתי ישר לקונצרט. זה לגמרי להיות שם, לדחוף. יש רגעים קשים של ייאוש. זה לספור לה כמה פעמים היא מנגנת כל דבר, להגיד לה שעכשיו צריך לשבת ולנגן. זה ממש לא פשוט. זו הרפתקאה משפחתית, הורה אחד לפחות צריך להתגייס לזה, אבל לא צריך להרוג את הילד. כן צריך לדחוף אותו, לעודד אותו ולהיות האוזן והכותל".

אלונה, אנשים שמבינים במוסיקה קלאסית מגדירים אותך כעילוי. כמה שעות ביום את מתאמנת?
"אני לא סופרת. כשנסעתי לשם זה הכניס אותי לקטע של להתאמן מלא, כי יושבים שם כולם ומתאמנים שעות על גבי שעות. זה מכניס לאווירה של כיף. חייבים להבין שאם השמיים נתנו לך כישרון, אתה חייב להתאמן".

זה לא פוגע לך לפעמים בבילויים עם החברים? את מרגישה שונה משאר הילדים?
אלונה: "יש טרנדים שאני לא ממש מבינה על מה הם מדברים, כל מיני זמרים מאוד מפורסמים".
בן: "זה קרה פה עכשיו, בחוץ, עם בן זיני. יוסי יהושוע, נסיך האינסטגרם, שאל: "רוצה להצטלם עם בן זיני?". היא לא ידעה מי זה".

מה החלום שלך אלונה?
"אני רוצה להיות פסנתרנית או מלחינה, בעיקר מלחינה".