אזהרת המסע לסיני והתורים הארוכים שנוצרו במעבר הגבול עוד בשישי האחרון, לא מונעים מאלפי ישראלים גם היום (ראשון) לפקוד את המעבר הדרומי לקראת חופשה בחופי חצי האי. על פי עדויות מהשטח לוקח יותר מ-4 שעות לעבור במעבר הגבול בטאבה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אנחנו מחכים כבר ארבע שעות בגבול והדרך עוד ארוכה", סיפרה בשיחה עם החדשות אורי מדינה שעומדת בתור עם משפחתה. "לא ציפינו שהתור יגיע למימדים כאלו". למרות העומס, לדברי יהודה נהרי, שגם הוא מחכה לעבור את הגבול, האווירה נינוחה: "התור אמנם ארוך, אבל האנשים כאן רגועים וזה יפה".

האזהרות של היחידה ללוחמה בטרור לא עצרו את עשרות אלפי ישראלים שהחליטו לבלות את חופשת החג בסיני ואמורים לחצות את מסוף טאבה. בהודעת המטה נאמר כי קיים איום חמור למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות תיירים ישראלים, בטווח הזמן המיידי. כמו כן, האזהרה הזכירה ששלוחת דאע"ש עדיין פעילה באזור וטענה - האחריות הבלעדית על מה שקורה בחצי האי - על אחריות המטיילים.

התורים הבלתי נגמרים (צילום: מונא עבד אל חי, חדשות)
התורים הבלתי נגמרים | צילום: מונא עבד אל חי, חדשות

במשרד החוץ הבינו שאזהרת המסע פחות משכנעת את המטיילים הישראלים שיורדים לחופים הקסומים והזולים של חצי האי המצרי בחג. בשל כך, במשרד החוץ נקטו בצעדי הסברה - ושבו על הקריאה לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל.

משרד החוץ אף הציב במעבר הגבול "פרסומים מאירי עיניים", בשפה העברית והערבית, שמזהירים את האזרחים הישראלים לפני כניסתם לסיני מנשיאת חפצים שעלולים לסבך אותם עם רשויות החוק במצרים כגון: קליעים, מצלמות רכב, רחפנים, סמים - בכלל זה קנאביס רפואי - ועוד. "האזרחים הישראלים נקראים להישמע להנחיות הרשויות במקום ולנקוט במשנה זהירות על מנת להימנע ככל האפשר מהסתבכויות מיותרות בארץ זרה", הדגישו.

המסוף עודכן לקראת החג (צילום: חדשות 2)
המסוף עודכן לקראת החג | צילום: חדשות 2

מנהל מעבר טאבה ברשות שדות התעופה סיפר גם על ההיערכות המוגברת בניסיון למזער את העומס: בין היתר הותקנו עמדות ביומטריות של דרכונים ולא צריך יותר לעמוד בתור לשלם את האגרה ליציאה לסיני אלא אפשר לעשות זאת באמצעות אפליקציה. לחוזרים ארצה נפתח טרמינל נוסף, שבו הוצבו מכונות שיקוף ועמדות בידוק נוספות.

ליצירת קשר עם הכתבת: avivitm@ch2news.co.il