יו"ר ועדת הבחירות: לפתוח בחקירה פלילית של זיופי... (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90, חדשות)
צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90, חדשות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר פנה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בבקשה לפתוח בחקירה פלילית על זיופי קלפיות, בעיקר במגזר הערבי. בפנייתו, ציין מספר מקרים של קלפיות בהן נמצאו חשדות לאי סדרים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"נוכח החלטתי על הפסקת השימוש במצלמות סמויות במקומות הקלפי, ראוי כי המשטרה תרכז את כל החומרים הנודעים בדבר ובהנחיית גורמי הפרקליטות תבחן זאת", נכתב בבקשת מלצר. "רוב ההתרחשויות והדיווחים מצדיקים לכאורה פתיחה של חקירות פליליות". עוד מבקש יו"ר הוועדה כי הגורמים העוסקים בנושא יענו לפנייתו תוך 30 יום ויציגו את דרכי הטיפול בהם בחרו.

השופט חנן מלצר, ארכיון (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90, חדשות)
השופט מלצר, ארכיון | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90, חדשות

בפנייתו מציג השופט מלצר שתי דוגמאות לקלפיות בהן נמצאו אי דיוקים ואי סדרים שבגינן צריך לפתוח בחקירה פלילית. "בקלפי בכסרא- סמיע, נראה כי הצביעו למעלה צ-97% מהבוחרים הרשומים וכל תוצאות ההצבעה היו מספרים עגולים", הוא מפרט. "שיעור ההצבעה החריג בצירוף המספרים העגולים והמדויקים מעורר תמיהות ומחייב חקירה".

בדוגמה נוספת מוצג קלפי מעפולה שהשתתף במצבע "טוהר הבחירות" שערכה הוועדה. "בבדיקה מעמיקה נמצא כי הרישום בפרוטוקול  ועדת הקלפי לא תאם באופן מהורתי את גיליון ספירת הקולות ואף את פתקי ההצבעה. האמור מחייב חקירה שמא פעלו חברי ועדת הקלפי בניגוד להוראות", מסכם מלצר.

משקיפי הליכוד עם מצלמות נסתרות בקלפי (צילום: דוברות חד"ש, חדשות)
פעילים עם מצלמות נסתרות בקלפי | צילום: דוברות חד"ש, חדשות

במהלך יום החבירות התעוררה סערה לאחר שמספר פעילי ימין הגיעו לקלפיות ביישובים ערביים כשהם מצוידים במצלמות נסתרות. התברר כי משרד יחסי הציבור "קלייזר ענבר" עבד בשיתוף פעולה עם מפלגת העבודה כחלק מקמפיין "הורדת אחוזי ההצבעה במגזר הערבי".

"אחרי תקופת הכנה ארוכה, מערך לוגיסטי מדהים ושותפות עמוקה וצמודה עם טובי האנשים בליכוד, הרמנו מבצע שהייתה לו תרומה מכרעת לאחד ההישגים החשובים ביותר של מחנה הימין: 'טוהר המידות' במגזר הערבי". עוד הוסיף המשרד: "בזכות זה שהוצבו משקיפים בכל קלפי, ירד אחוז ההצבעה מ-50%, הנמוך ביותר שנראה בשנים האחרונות!".