סערה חדשה

מפקד מערך הכיבוי אוסר לגדל זקן בימי העומר?

הכבאים בשירות כבאות והצלה הופתעו לגלות הבוקר כי מפקד המערך דדי שמחי אוסר עליהם לגלד זקן בימי העומר, כפי שנוהגים שומרי התורה והמצוות: "בכדי להתנקם בכבאים" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מלחמת דת? עובדי מערך הכבאות קיבלו הבוקר (ראשון) הנחיה חדשה האוסרת עליהם לגדל זקנים בתקופת ימי העומר, כפי שנוהגים שומרי התורה והמצוות. גורמים במערך טוענים כי מדובר בספין של ועד העובדים.

ההנחיה הועברה באמצעות מפקדי המחוזות אל כלל עובדי המערך, ובמסגרתה נכתב כי "חל איסור על גידול זקן בתקופת העומר, ובכלל".

גורמים במערך הגיבוי ציינו כי נסיונו של שימחי בעבר להורות על איסור גידול זקנים הביאה להתפטרותו של רב הרשות, מנחם פרל. בעבר הבטיח שימחי למי שכיהן כרב הראשי לישראל, הרב מאיר לאו, כי ימצא פתרון הלכתי לאיסור המבצעי לגדל זקן, אך כאמור שימחי ממשיך בהנחיות שגורמות לסערה נוספת במערך יחסי העבודה העדין בנציבות כבאות והצלה.

בהודעה שפרסמו עובדי מערך הכבאות נכתב: "תמוה כיצד המסכות שהכבאים עוטים על פניהם טובות לבעלי זקנים המשרתים בפיקוד העורף או במשטרה ולפי שימחי לא טובות לכבאים. זאת מעבר לעובדה שבימי חול ושגרה הן כן משמשות בעלי זקנים שחודרים איתן לשרפות.

"מדובר במסכות בעלות תקינה בינלאומית, שעברו בדיקות מקצועיות על ידי חברה מומחית בתחום, ונמצא שהן תקינות ומתאימות לבעלי זקנים. מכאן שיש כאן ניסיון נואל של שימחי להדיר אוכלוסיות שלמות משירות בכבאות, תוך הטעיה מפורשת של הציבור.

"כל זאת בכדי להתנקם בכבאים על כך שהביעו בו חוסר אמון, ומנהלים סכסוך עבודה בגיבוי ההסתדרות על אי כיבוד תנאי העסקתם על ידי שימחי".

מכבאות והצלה לישראל נמסר בתגובה: "סוגית מסכות האוויר לבעלי זקן במערך הכבאות וההצלה איננה סוגיה חדשה, אנו עוסקים בה כבר משנת 2014. בדיונים הלכתיים בין היתר גם עם הרבנים הראשיים לישראל אשר טרם הביעו את פסיקתם הסופית בנושא בשל מורכבות הסוגיה.

צר לנו שבמסגרת סכסוכי העבודה מול ועד העובדים משרבבים את ההנחיות שאינן חדשות כלל למקומות שאין להם כל קשר ומנסים לייצר "פייק ניוז" ללא שום סיבה.

בכבאות והצלה מחוייבים קודם כל לבטיחותם ולחייהם של לוחמי האש אשר מחוייבים לחבוש את מסכות האוויר במסגרת עבודתם להצלת חיים.

נכון להיום התקן העולמי והגדרות היצרן מגדירות באופן ברור כי חל איסור מוחלט על חובש מסיכת אויר להיות בעל זקן.

בכבאות והצלה עושים מאמצים מרובים לאתר מסיכות אויר המותאמות לבעלי זקנים, חרף המאמצים שנעשו עד לרגע זה לא פותחו מסיכות שכאלו.

בחודשים האחרונים מתבצעת עבודת מטה במטרה למצוא פתרונות יצירתיים, לרבות גילוח הזקן אך ורק באזור הידוק המסיכה ועוד. וזאת, כחלק מהרצון לסייע לעובדים הדתיים במערך הכבאות תוך הגנה ושמירה על חייהם.

כמו"כ ערב חג הפסח רב הכבאות הרב חיים פרל הוציא הנחיה למפקדי המחוזות המסדירה את נושא הזקן בימי העומר לשומרי מסורת,ובהנחיית רב הכבאות ניתן אישור במסורה לשומרי מסורת לגדל זקן בעומר עם אישור מפקד התחנה.

ככלל, רבנות כבאות והצלה לישראל דואגת אישית על מנת לתת מענה לשומרי המסורת ולקראת חג הפסח אף נחנכו 2 בתי כנסיות חדשים במחוז דן בחולון ובמחוז מרכז בתחנת רחובות.

כמו"כ הסדירה את נסיעות השבת ללוחמי האש שומרי המסורת וההסדרה החלה בחג הפסח בתחנות ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר