י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ציצית, מגבעת חרדית ואף ארוך

בערב ליל הסדר: שרפו והיכו את 'יהודה' • צפו

האנטישמיות בעולם מרימה ראש: בערב ליל הסדר - מבוגרים וילדים שרפו והיכו את 'יהודה' - בובה בעלת מאפיינים סטראוטיפיים יהודיים • צפו בתיעוד הבלתי נתפס 

בערב ליל הסדר: שרפו והיכו את 'יהודה' • צפו
בובת 'יהודה' צילום: ‏אנטוניה ימין, כתבת כאן באירופה

אנטישמיות בפולין: בעיירה פרוכניק, מבוגרים וילדים הכו ושרפו בובה בעלת מאפיינים סטראוטיפיים יהודיים בערב ליל הסדר.

על הבובה הולבשו סממנים יהודיים אנטישמיים: ציצית, מגבעת חרדית, ואף ארוך ונכתב עליה: "יהודה" ו"בוגד". ‏הטקס התקיים לפני יומיים, ערב ליל הסדר, אז מציינים נוצרים ברחבי העולם את יום צליבתו של "אותו האיש".

בעיירה פרוכניק, המרוחקת 250 ק"מ מקראקוב, החליטו לערוך טקס עתיק יומין והזמינו את אנשי העיירה להשתתף ב"משפט" ליהודה איש קריות, שנחשב לבוגד מפני שמכר את "אותו האיש" בתמורה לבצע כסף. כך מדווחת ‏אנטוניה ימין, כתבת כאן באירופה.

בתיעוד שהעלתה 'כתבת כאן באירופה'‏ אנטוניה ימין, בחשבון הטוויטר שלה, נראית הבובה תלויה בכיכר ואנשי העיירה דנים אותה למיתה, הם תלו אותה על עץ גבוה ולאחר מכן גררו את "גופת הבובה" ברחובות העיר כשהם מכים אותה. בין המשתתפים היו גם ילדים רבים. בסוף הטקס שרפו אנשי העיירה את הבובה בעלת הסממנים היהודיים.

לא רק בפולין "חגגו" את מותו של "אותו האיש", כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ברוסיה אלמונים הציתו ביום שישי את מחסן המזון הכשר של ישיבת "תורת חיים" וריססו צלבי קרס על מבנה הישיבה, בנס לא היו נפגעים והבחורים והצוות הצליחו לברוח מהמבנה הבוער.

אנטישמיות פולין שריפת בובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד