פרשת סחיטת הגט

חג החירות; העסקן שוחרר לאחר 3 שנים בכלא

העסקן החרדי אהרון גולדברג, שנעצר ונכלא בארה"ב לאחר שנחשד באיומים בחטיפה ובאיומים ברצח על סרבן גט, שוחרר בערב החג וחוגג את פסח עם משפחתו בבית שמש (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
גולדברג (באדיבות המצלם)

העסקן החרדי, תושב ישראל, אהרון גולדברג, שנעצר ונכלא בארה"ב לאחר שנחשד באיומים בחטיפה ובאיומי רצח על סרבן גט, שוחרר בערב חג הפסח וחוגג את החג עם משפחתו בעיר בית שמש.

גולדברג, הנמנה על חסידות לעלוב, היה ידוע כמי שפועל רבות בגישור וסיוע במקרי גיטין ובעיות שלום בית מסובכות, בארץ ובחו"ל. הוא נעצר לפני כמה שנים על ידי השלטונות הפדרליים לאחר שנחשד כמי שעומד מאחורי תיכנון חטיפה ואיומים ברצח של סרבן הגט תושב מונורו שבניו יורק.

בשנתיים האחרונות נערכו תפילות רבות לשחרורו של אהרן בן יענטא יהודית, וחסידים רבים יצאו מהארץ עם בני משפחתו לתת עדות אופי במשפטים שהתקיימו בניו יורק.

לפני כשנה וחצי הגיעו עורכי דינו והעסקנים להסדר טיעון לקיצור עונשו ל-3 שנים, לאחר שישב כבר שנה וחצי לפני המשפט.

בערב חג הפסח, חג החירות, בתום 3 שנים בכלא, הוא שוחרר ושב לביתו בישראל - שעות ספורות לפני התקדש החג.

לפי החשד, גולדברג ועסקן נוסף מחסידות סאטמר שכבר שוחרר, תכננו לחטוף בעל כדי לאיים שיש בפניו שתי אפשרויות, האחת לתת גט לאשתו ולשחררה והשנייה שהם ירצחו אותו כדי להפוך את אשתו לאלמנה ובכך להתירה לפי ההלכה.

בתחילת יולי 2016 גייסו השניים, על פי החשד, אדם שבדיעבד התברר ששימש כסוכן סמוי שהקליט את תוכניותיהם על מנת שיבצעו את הפעולה של הוצאת הגט בכפייה. השניים תכננו, כך לפי החשד, לפתות את הבעל המעגן להגיע למדינת פנסילבניה על מנת לענות אותו עד שייתן את הגט המיוחל. השניים דנו אף באפשרות לחטוף את האיש כאשר יגיע לקראת ראש השנה להתפלל באומן שבאוקראינה.

החשודים מסרו לסוכן סכום ראשוני של 25 אלף דולר במזומן כשלאחר מכן במהלך הפגישה השנייה שנערכה ב-9 באוגוסט הם נפגשו שוב לתכנון נוסף של פרטי החטיפה. ב-12 באוגוסט העלו, על פי החשד, גולדברג ושותפו הילוך נוסף כאשר במהלך הפגישה תכננו אף לרצוח את הבעל המעגן. בהמשך העבירו עוד סכומים של 20 אלף דולר ו-12 אלף דולר לסירוגין.

בימים אלו הפרשה כאמור הגיעה לסיומה והאסיר עשה את החג לצד רבו האדמו"ר מלעלוב בעיר בית שמש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר