המלצות טיול ליום גשום. מצפה מואב (צילום: ערן פאר‎, חדשות)
המלצות טיול ליום גשום. מצפה מואב | צילום: ערן פאר‎, חדשות

מזג האוויר החורפי הפתיע את המוני הישראלים, שתכננו לנצל את חול המועד הארוך כדי לצאת לטייל בטבע הישראלי. אך אין צורך להישאר עם הילדים בבית: אספנו עבורכם המלצות ליום גשום מבלוגרים לטיולים, אז קחו מטרייה

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ההמלצות של אביחי שקד, מפעיל קבוצת הפייסבוק "ילדטבע":

אולמות אבירים ואולמות משוחזרים - סיור באולמות עכו:

עכו התפתחה מאוד בשנים האחרונות והיא מציעה למבקרים בה המון אופציות תיירותיות וקולינאריות. ביקור באולמות האבירים שעברו ריענון משמעותי בשנים האחרונות יהיה פתרון מושלם ליום גשום. ההליכה במנהרות ובאולמות הענק המעוצבים, בהם תראו שחזורים של תקופת הצלבנים, ירתקו את הילדים ויגנו עליכם היטב מהגשם.

שטפונות נחל אוג (צילום: ערן פאר‎, חדשות)
שטפונות נחל אוג | צילום: ערן פאר‎, חדשות

תצפית על לבנון ומפלים שוצפים - מבצר נמרוד ומפל סער:

המבצר המוכר לנו מהעלייה לחרמון משקיף על נופי עמק החולה, וביום עם ראות טובה ניתן להשקיף ממנו על הפסגות המושלגות של השכנה מצפון. הסיור בו אידיאלי למזג אוויר חורפי, וגם הוא כולל סיורים באולמות משוחזרים, מנהרות מילוט סודיות והמון מסתורין. מרחק נסיעה קצר ממנו נמצא מפל סער, שמסרב להתייבש העונה, וגם בימים אלו זורם בשצף על שני מפליו המרשימים. זמן ההליכה מהרכב: כחמש דקות.

הרי הגליל בשקיעה - נוף מרהיב מטיילת מצפה שלום:

מצפה שלום הוא פנינה אמתית בדרום רמת הגולן, הצופה אל אחד מהנופים היפים בארץ שלנו: הכנרת והרי הגליל ממש מולכם, ומורדותיה הירוקים של רמת הגולן לרגליכם. הטיילת עצמה נגישה גם לעגלות, ומומלץ להגיע אליה דווקא לקראת שקיעה כדי לחזות בהרי הגליל אשר משנים את צבעם לאדום.

שוק נבטי (צילום: ערן פאר‎, חדשות)
שוק נבטי | צילום: ערן פאר‎, חדשות

תה חם ותצפית על עמק בית שאן - הר שאול בגלבוע:

החום הכבד כבר ממש מעבר לפינה ועוד מעט הכול יהפוך צהוב. בימים האחרונים של האביב מומלץ להגיע אל כתף שאול אשר על הר הגלבוע. במרחק נסיעה קצר מחניון מסודר ביער קק"ל תמצאו פינת חמד בה תוכלו להנות מגווני הירוק של שדות עמק בית שאן ולשתות כוס תה חמה בפק"ל קפה. אם יתבהר, מומלץ להגיע למסלול הליכה קצרצר בהר ברקן אשר פורח בעונה הזו, ונמצא לא רחוק מהחניון.

"ילדטבע" הוא עמוד פייסבוק המתמחה בטיולי משפחות בטבע הארץ, ובו שלל המלצות לטיולים משפחתיים בישראל. המלצות נוספות (גם בחו"ל) ניתן למצוא בבלוג ובאינסטגרם.

שוק נבטי (צילום: ערן פאר‎, חדשות)
שוק נבטי | צילום: ערן פאר‎, חדשות

ההמלצות של ערן פאר, מפעיל קבוצת הפייסבוק "מטיילים עם ערן":

שוק נבטי ומשחק בריחה - גן לאומי ממשית:

בגן הלאומי יתקיים שוק נבטי מקסים, עם מחסה מפני הגשם. מי שיגיע יהנה מסוחרים אותנטיים, בזאר שטיחים, רקמות, כלי נחושת ועוד. במקום גם יתקיים משחק בריחה "במגדל", שבו כל ילד יקבל מפת אוצר ויצטרך לחפש מטבעות זהב בתוך "מטמון ממשית" ברחבי השוק. הכניסה חינמית לכל מנויי כרטיס מטמון.

תרבות יהודית ומנהרות מרהיבות - בית שערים:

בדרך לצפון ליד קריית טבעון תמצאו אתר מקסים, שלא הרבה מכירים, בו אפשר לטייל במנהרות המעוטרות בתחריטים יהודיים ויוניים מהמאה השנייה לספירה. תוכלו גם לראות את אחוזת הקבר המשפחתית של רבי יהודה הנשיא, שעמד בראש הסנהדרין.

פסל מרהיב במצפב מואב (צילום: ערן פאר‎, חדשות)
פסל מרהיב במצפב מואב | צילום: ערן פאר‎, חדשות

תצפית בטוחה על שטפונות בדרום - נחל אוג:

אמנם השיטפונות מסוכנים, אך הם מספקים מראות מרהיבים. אם רצו לחזות בהם באופן בטוח לחלוטין תוכלו להגיע לתצפית מסודרת, סמוך למושב אלמוג שבצפון ים המלח, לפני הירידה למסלול ההליכה "נחל אוג תחתון". במקום יש מחסה מפני הגשם והתצפית בטוחה ומתאימה לכל המשפחה.

שוק נבטי (צילום: ערן פאר‎, חדשות)
שוק נבטי | צילום: ערן פאר‎, חדשות

מסלול הליכה קליל ופסל בסופו - תצפית מואב בערד:

כל מי שנוסע לכיוון הנגב מוזמן להגיע לטיול קליל, בו אפשר ללכת גם בממטרי גשם קלילים. בסוף ההליכה תמצאו את פסלו המיוחד של הפסל יגאל תומרקין. ואם יתפוס אתכם הגשם - תוכלו להסתתר מתחת כנפי המטוס המפוסל.

"מטיילים עם ערן" הוא עמוד פייסבוק ואתר שנועד לשיתוף החוויות של המשפחה של ערן פאר בטיוליהם בארץ ובחו"ל, תוך כדי מתן טיפים לשדרוג הטיול.