רגע אחרי מערכת בחירות שהתאפיינה בשיח אלים ושברה שיאים של גסות - הבוקר (ראשון) נחשף פרויקט מיוחד של גלגלצ שמבקש להרגיע קצת את האווירה. 31 אמנים התאחדו באופן חד פעמי לשיר ביחד שיר של אחדות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

את השיר שנוצר במיוחד בשביל הפרויקט כתב דורון מדלי והלחין עידן רייכל הוא נקרא "שבט אחים ואחיות". ליווינו את היוצרים במהלך העבודה על השיר ועל הקליפ שצולם כולו בסלפי.

"לפני איזה שנה וחצי קיבלתי פנייה מרגשת מאוד מגלגלצ, לחשוב על איזשהו שיר שיאחר המון זמרים מכל מיני גילים, דורות, סגנונות", מספר רייכל שהלחין את היצירה. "זה התחיל ממנגינה מאוד ישראלית שאפשר לנגן אותה כבלדה שקטה וגם כשיר הורה".

פרויקט האחדות של גלגלצ, אמנים, סלפי‎ (צילום: גלגלצ, חדשות)
מדלי ורייכל שאחראים על השיר | צילום: גלגלצ, חדשות

דורון מדלי, שהביא את האירוויזיון לישראל התבקש לכתוב את מילות השיר: "ישבתי על זה חודשיים לדעתי". מדלי חיפש מה אפשר לחדש ואיך אפשר לאחד את כל האומנים סביב מילים של שיר אחד. בשבוע הבא יחשף השיר המלא בתקווה שהוא יעזור לנו, כמו שמקווה מדלי "להוקיר אחד את השני דווקא בשונות שלנו אחד מהשני במקום להילחם".

זו לא הפעם הראשונה שאומני ישראל מתאספים ושרים יחד. בשנת 1985 היה זה השיר "עם אחד עם שיר אחד", שהוקלט במטרה לגייס כספים עבור בעלי מוגבלויות. ירדנה ארזי שהשתתפה בשיר ההוא הרגישה מחויבות להשתתף גם בפרויקט החדש. "פתאום יש הרגשה שיש געגוע למשהו שאולי כבר איננו", מסבירה. "התחושה של ההתגייסות, של ביחד".