חווית חג משפחתית

חווית חג משפחתית מושלמת - 'אתרים במרחק נגיעה'

חוהמ"פ מאפשר לנו לצאת, לבלות ולהכיר מקומות מופלאים שתמיד שאפנו להגיע אליהם. לקראת ימי החג, מציעה רשות הטבע והגנים מגוון פעילויות לכל המשפחה בשמורות ובגנים מותאמים שיהפכו את חווית החג שלכם לבלתי נשכחת • 'כיכר השבת' בסדרת כתבות שיגלו לכם את המקומות המופלאים שנמצאים במרחק נסיעה קצר מהבית שלכם • כתבה שניה בסדרה - 'אתרים במרחק נגיעה'(תיירות, שיווקי)

מה מחפש לגיונר מסתורי בין חורבות ארמון ההרודיון? (צילום: מנו גרינשפן)

כל משפחה מחפשת לגוון את ימי חופשת הפסח בביקור באתרים ובמקומות שבמשך השנה לא מספיקים להגיע אליהם. אז אם אתם יכולים להתארגן על נסיעה ארוכה יותר, ממליצים לכם להעיף מבט בכתבה הראשונה בסדרה: 'צפונה ונגבה' על האתרים המרוחקים מהמרכז. אך לא תמיד צריך לנסוע רחוק, ארצנו משופעת באתרים ובגנים מדהימים גם במרחק נגיעה מהבית שלכם ואנחנו הולכים להפתיע אתכם...

'כיכר' בשיתוף רשות הטבע והגנים תמליץ לכם על מקומות כאלו באזור ירושלים והמרכז.

קודם כל חשוב שתדעו כי הפעילויות הנערכות הינן ללא תשלום נוסף מעבר לדמי הכניסה לאתרים (למעט פעילויות בתשלום שיצוינו לעיל). ועוד מספר נקודות שחשוב לציין:

  1. הפעילויות המיוחדות באתרים מתאימות לכלללל המשפחה, כך שאתם מוזמנים להגיע בהרכב מלא וליהנות משלל פעילויות אטרקטיביות ומלאות עניין.

  2. כל האתרים המוזכרים בכתבה זו, הם אתרים בעלי ערך וזיקה להיסטוריה היהודית. כך, שמלבד ההנאה מטיול בטבע, יעניקו הטיולים ערך מוסף של היכרות עם ההיסטוריה העתיקה של עמנו.

  3. בכניסה לכל אתר, תמצאו את נציג רשות הטבע והגנים, ממנו תוכלו לקבל מידע מפורט אודות המקום והמסלול.

  4. משתלם להצטרף למינוי "מטמון", המאפשר כניסה חופשית לכל המשפחה לגנים הלאומיים ולשמורות הטבע ברחבי הארץ לשנה שלמה! משפחה גדולה מרוויחה ב"מטמון" פעמיים:
    גם ברכישה - לא משלמים על ילד רביעי ומעלה, וגם בביקורים במהלך השנה (כניסה חופשית לכ-60 גנים לאומיים ושמורות טבע במשך השנה).
    למידע נוסף ולהצטרפות למינוי "מטמון">>


אז בואו נצא לדרך:

אתרים באזור המרכז

גן לאומי ירקון - מכירים את גן לאומי ירקון עם מתנדבי הגן - והפעם בתל אפק והמבצר

אתם מוזמנים להכיר את גן לאומי ירקון בתל אפק והמבצר. דרך דף משימות לכל המשפחה, תחשפו אל פינותיו המעניינות של תל אפק: המבצר, האגם ואף חורשה צעירה של אלונים. מתנדבי הגן ימתינו לכם וישמחו לסייע לכם להכיר פינות בגן שלא הכרתם.

זמני הפעילות: 14:00-10:00 - בכל ימי חול המועד

הדרכות יתקיימו בשעות 11:00, 13:00

הרודיון – מסתורי ארמון המלך

רק 15 דק' מירושלים

בחג המשפחתי תיהנו ממשחק הרפתקה לכל המשפחה בארמון המלך הורדוס - חוויה מפתיעה ומאתגרת לבני 8 עד 108. אתם מוזמנים לצאת בעקבות הרמזים, החידות והדמויות ולנסות לגלות מה צופן ההר: מה מחפש לגיונר מסתורי בין חורבות ארמון ההרודיון? מה הקשר שלו לסוד מימי התנאים ולקברו של המלך הורדוס? בנוסף תוכלו להשתתף בסדנאות למלאכות קדומות בכל שעות הפעילות (בתשלום סמלי).

זמני הפעילות: ראשון עד רביעי, ט''ז - י''ט בניסן (21-24.4),

בשעות 15:00-10:00

משחק ההרפתקה "מסתורי ארמון המלך" יתקיים

בשעות 15:00-10:00

סיורים מודרכים לאתר יצאו מהכניסה בכל שעה עגולה

בשעות 15:00-10:00

גן לאומי הרודיון - ארמון הנופש המלכותי

בסיור חווייתי במקום שבו בחר המלך הורדוס להקים את אחוזת הקבר שלו וקרא לו על שמו, תיהנו מתצפית נוף מרהיבה למדבר יהודה וירושלים, תבקרו בארמון מבוצר, תרדו למאגרי המים ותתרשמו משרידי קבר הורדוס שנחשפו לאחרונה באתר.

זמני הפעילות: ראשון עד רביעי, ט''ז - י''ט בניסן (21-24.4),

בשעות 10:00, 12:00, 14:00

אתר לאומי הקסטל - הולכים בשביל הערכים בקסטל

אתר לאומי הקסטל מספר את סיפורי קרבות מלחמת העצמאות בדרך לירושלים ובעיקר את הקרב שנחשב כנקודת מפנה חשובה במהלך מלחמת העצמאות. במסלול "שביל הערכים" אתם מוזמנים להכיר את ארבעת הערכים הבולטים שבאו לידי ביטוי בקרב: נחישות, רעות, מנהיגות ואמינות. ערכים אלו מוגשים למבקר בחוויה מאתגרת של משימות קבוצתיות, והמתנסה בהן מרגיש ומבין את חשיבותם. מדריכי רשות הטבע והגנים יובילו אתכם בדרך המיוחדת בסיור מודרך ללא תשלום. בנוסף למשימות "שביל הערכים" הסיור מציע תצפיות מרהיבות על הרי ירושלים ועל זירת הקרבות, וכן צפייה בסרט ובמיצג הקרב. הסיור יצא בכל שעה עגולה.

זמני הפעילות: ראשון עד שלישי, ט''ז - י''ח בניסן (21-23.4),

בשעות 14:00-9:00

שמורת נחל קנה - סיורים בנחל קנה

קחו מקל, קחו תרמיל, וצאו עם הילדים לטיול אביבי בנחל קנה בינות בוסתנים, חורש מפותח ומעיינות מפכים. תחנת מידע תחכה לכם בפארק קנה (בין היישובים יקיר לנופים). משם תצאו למסלול עצמאי ובמהלכו תפגשו בשטח את המדריכים שלנו להסברים ולמשחקים. המסלול קווי – הוא מתחיל בפארק קנה ומסתיים בכביש עמנואל. משך הטיול כ-3 שעות והוא מתאים למשפחות מיטיבות לכת. היסעית (שאטל) תחזיר את המטיילים מסוף המסלול לתחילתו. ציוד נדרש למטייל: נעליים נוחות, כובע, 3 ליטר מים, מסנן קרינה ומזון לדרך.

זמני הפעילות: ראשון עד רביעי, ט''ז - י''ט בניסן (21-24.4),

בשעות 15:00-10:00

תל חברון (תל רומיידה) - פסח בחברון הקדומה

בואו בפסח לתל חברון ותיהנו משלל פעילויות וחוויות לכל המשפחה - סדנאות ומלאכות קדומות, המחזות וסיור מרתק בחברון הקדומה, בירתו הראשונה של רועה הצאן דוד, צעיר בניו של ישי מבית לחם, שבה הוכתר ועליה מלך כ- 7 שנים עד לכיבוש ירושלים והכתרתה כבירת ממלכת יהודה. במהלך הסיור באתר בין עצי הזית העתיקים הפזורים ניתן לראות את שרידי "חומות הענקים" כפי שתיארום המרגלים בסיפור המקראי. בקרבת מקום נפגוש גם מקוואות מהגדולים שנמצאו בארץ, גתות, בית ייצור לכלי חרס ומבני מגורים. הצטרפו לחוויה מרתקת במקום בו הכול התחיל. הסיור יצא בכל שעה עגולה.

בנוסף: ניתן לשלב בסיור בתל גם עליה לציון קבר ישי ורות, לערוך ביקור במערת המכפלה ובמיצג "לגעת ברוח" שבמרכז המבקרים שבבית הדסה (המיצג בתשלום).

זמני הפעילות: ראשון עד רביעי, ט''ז - י''ט בניסן (21-24.4),

בשעות 15:00-10:00

וכמובן לפני שיוצאים לטיול, קבלו תזכורת לכללי הטיול הבטוח. כי מטיול נכון חוזרים בשלום.

תכנון - למדו מראש את אופי המסלול, אורכו, דרגת הקושי שלו, דרכי הגישה והציוד הנדרש. התאימו את מסלול הטיול לגיל המטיילים ולכושרם הגופני.

מפה – למדו מראש את המסלול וצאו לשטח מצוידים במפת טיולים וסימון שבילים של אזור הטיול.

אור – תכננו את הטיול שיסתיים בטרם חשכה. אם נקלעתם לחשכה עצרו במקומכם, הישארו בציר הטיול והזעיקו סיוע בטלפון.

שיקול דעת – לכו אך ורק בשבילים מסומנים. ותרו על הטיול בימי שרב ובימים שבהם קיימת סכנת שיטפונות.

ציוד הצטיידו בכמות מספקת של מים ומזון, לבוש מתאים, נעלי הליכה, קרם הגנה, כיסוי ראש, טלפון נייד עם סוללה טעונה.

עדכון – עדכנואת הקרובים לכם בפרטי המסלול המתוכנן. השאירו הודעה על חלון הרכב ובה פרטים על המסלול שלכם, מס' טלפון, מספר המשתתפים בקבוצה ולוח זמנים משוער.

טבע שימרו על הטבע ואל תשאירו עקבות בשטח. קחו את הפסולת עמכם לבל תגרמו נזק לבעלי חיים. שימרו מרחק מחיות הבר ואל תאכילו אותן.

למידע נוסף ולהצטרפות למינוי מטמון>>

מחכים לראותכם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר