יום רביעי, 01.05.2024 שעה 17:50
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"מכבי ת"א לא מבינה שצריך ליגה טובה וחזקה"

אבי לוזון יורה ללא חשבון בראיון חג ל-ONE: "תן לי 150 מ' ש"ח ואני אלוף כל שנה", "חוגג היה תלוש מהמציאות". וגם: בניון, סולומון, אלונה וכחלון

|
אבי לוזון (חגי מיכאלי)
אבי לוזון (חגי מיכאלי)

אמנם חלפו כבר חמש שנים מאז שאבי לוזון פינה את כיסא יו"ר ההתאחדות לכדורגל, ובבחירות האחרונות להנהלת ההתאחדות הוא נפרד גם מתפקיד חבר ההנהלה לאחר 25 שנים, אך מי שעמד בראש הכדורגל הישראלי במשך תקופה לא מבוטלת עדיין נחשב לאחד האנשים החזקים בו, כזה שאנשים בתוך הענף עושים לו חשבון.

יו”ר ההתאחדות לכדורגל בעבר והאיש החזק כיום במכבי פתח תקווה, התיישב לראיון חג מרתק ל-ONE, שכהרגלו התנהל ללא מעצורים. כתמיד, לוזון לא עושה חשבון ואומר את כל מה שהוא חושב, והפעם הוא התייחס כמעט לכל סוגיה אפשרית ומעניינת בכדורגל הישראלי – מהעונה המאכזבת של קבוצתו, דרך יוסי בניון, משה חוגג ובית”ר ירושלים ומנור סולומון, ועד לתקציבי הספורט וההתבדלות של מכבי תל אביב. אפילו על תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת ה-21 היה ללוזון מה להגיד, כולל משה כחלון, אלונה ברקת, מירי רגב ובנימין נתניהו.

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

אנחנו נפגשים לאחר ההצגה של מנור סולומון בגביע באוקראינה, כאשר הקשר הצעיר כבש שער בכורה, בישל שער נוסף, והוביל את שחטאר דונייצק לגמר הגביע המקומי. הרבה גבות הורמו לעבר לוזון כאשר דחה לא מעט הצעות לגבי סולומון, גבות שירדו מיד חזרה לאחר שהוא מכר את הקשר לאימפריה האוקראינית בכ-6 מיליון יורו.

לוזון לא מסתיר את החיוך שלו מההופעה של הכישרון הצעיר שלו לשעבר ואומר: “בוודאי שאני מרוצה, התחזית היא שתוך שנתיים הוא יימכר ויגיע לקבוצה גדולה – אני מאמין שאחרי הופעה טובה בליגת האלופות הוא יימכר הלאה. שחטאר דונייצק קבוצה טובה, אך הוא ימשיך לקבוצה איכותית יותר. הופתעתי מכך שמהמשחק הראשון כבר נתנו לו לשחק, אולם מהיכולת שלו אני לא מופתע. ידעתי מה השווי שלו, זה יישמע אולי מוזר אבל אני חושב שאם הייתה לנו קצת יותר סבלנות, היינו מקבלים מחיר גבוה יותר”.

בוא תעשה בבקשה סדר פעם אחת, מה היה עם מנצ’סטר סיטי?
”ביקשתי מחיר מסוים, 8 מיליון פאונד, והתעקשתי על כך. בהגינות, הם רק אמרו יקר ולא חזרו עם מספר ספציפי. לא רדפתי אחריהם, הם יכולים למצוא אותי. התעניינו שוב ושוב, אך לא שמו הצעה אמיתית על השולחן. התכוונו לקנות ולהשאיל אותו לקבוצה אחרת ברחבי אירופה. עדיף שהוא הגיע לשחטאר ומשם יתקדם. יותר קל לו שלא הכל על הכתפיים שלו, בארץ הגענו למצב שהיו שומרים עליו אפילו שלושה שחקנים, אבל לו זה היה קשה. בסופו של יום הוא יוצא בזמן האופטימלי”.

וממנור בוא נעבור לקבוצה שלך, האם זו מכבי פ”ת שציפית לראות העונה?
”ברור שלא, אני חושב שהקבוצה של תחילת העונה והיום זה לא מה שציפיתי ורציתי מבחינת יכולת ותוצאות כמובן. עכשיו מתמקדים בכל משחק, בתקווה שנגד אשדוד כבר נסיים את העונה”.

אלישע לוי נעלב שהפלת עליו את תיק הכישלון.
“תמיד המאמן אחראי לכל, לטוב ולרע. התקציב היה הגובה ביותר בתולדות המועדון וזה אומר הכל, יותר מ-20 מיליון בלי מחלקת נוער. עשינו מקצה שיפורים, ואני לא יודע איפה זה יסתיים, אבל סכומים גבוהים מאוד במונחי מכבי פ”ת. בין 28 ל-30 מיליון שקל".

אלישע לוי ואבי לוזון (איציק בלניצקי)אלישע לוי ואבי לוזון (איציק בלניצקי)

נשאר לך כסף מהמכירה של מנור? נראה שהוצאות כבר את הכל
"נשאר גם קצת מהכסף של מכירת סולומון. אם לא הייתי משתגע אולי הייתי יורד ליגה, שזה נזק עצום, יותר גרוע מעוד כמה מיליונים”.

מה היו הטעויות של אלישע?
“היה רך מדי והוא לא רצה שהשחקנים יעבדו קשה מדי. היו ויכוחים לא רק בינינו, אלא בינו למאמן הכושר. אולם זה כבר היסטוריה. מאחל לו בריאות ורק שיצליח בהמשך”.

איך אתה מסתדר בצד הכלכלי עם תקציב הקבוצה?
”לשנה הקרובה אני אסתדר ויש לי גם ספונסרים שעוזרים. גם בשנה שאנחנו הולכים לסיים גייסתי כבר מעל ל-2.5 מיליון ש”ח. כששינו זוארץ היה עוזר לי, היינו מגייסים גם חמישה מיליון, אז אפשר להבין מכך שיהיה בסדר”.

אם גיא לוזון ייכשל, הוא יכול לגמור את הקריירה שלו.
”אני חושב רק על הצד החיובי, הגעתי למסקנה שגיא יכול להוציא את הקבוצה מהמצב שנקלעה אליו. לא חשבתי על הקריירה שלו, רק על טובת מכבי פתח תקווה”.

גיא לוזון (אחמד מוררה)גיא לוזון (אחמד מוררה)

אתה מסכים שהוא נכשל בבית”ר?
”אני לא חושב שבבית”ר הוא לא הצליח, זה היה משבר ללא השקעת אלי טביב, הוויכוח היחיד היה האם למכור את עידן ורד. כשמשה חוגג הצטרף התחילו להחתים שחקנים, נדמה לי מעל עשרה שחקנים חדשים ועדיין בקושי היא נותרה בליגה”.

אתה בקשר טוב עם חוגג ובסוף הוא זרק את גיא, איך אתה רואה זאת?
”זכותו כבעל הבית. הוא רק לא הבין, כי אמר לגיא שמקום שלישי יש לו בכיס והוא רוצה מקום שני ומעלה. אז כבר הבנתי שהוא תלוש מהמציאות ולא מבין את הכדורגל. חשב שאם מחתימים שחקן כזה או אחר אז הכל מסתדר. הבין שמקסימום יכול להיות לו מקום שביעי בכיס, עכשיו הוא כבר מבין טוב יותר”.

משה חוגג (רדאד ג'בארה)משה חוגג (רדאד ג'בארה)

איך אתה רואה את המשך הקריירה של גיא?
”כבר בשנה הבאה יביא אותנו למקומות טובים ואחר כך יחליט מה הוא רוצה לעשות – נצטרך להיות קבוצה שתשחק טוב ואטרקטיבי”.

האם התקציב לדעתך הוא זה שמכריע?
“בעניין התקציבים, יש קבוצות בלי תקציב גדול שנמצאות היכן שנמצאות בזכות ובכבוד. אז אף פעם אני לא חושב שהתקציב קובע את איכות הקבוצה, עובדה שלפני שלוש עונות לא היה לי תקציב משוגע, ורוב העונה היינו מקום שלישי ובסוף סיימנו רביעי ולא הלכנו לאירופה רק בגלל ההפסד של מכבי ת”א לבני יהודה בפנדלים בגביע. לאחר מכן, דווקא כשהגדלנו את התקציב אז לא היו עונות מוצלחות במיוחד. אהיה יותר שקול ומתון, אולי עדיף להביא 5-6 ברמה גבוהה ולא 12 שחקנים שלא מספקים את הסחורה”.

איך אתה רואה את המינוי של יוסי בניון כמנהל המקצועי בבית"ר ירושלים?
”שחקן משכמו ומעלה וגם אישיות, אני חושב שהוא יכול להצליח ולהוליך את בית”ר למקום שהיא צריכה להיות בו. אם לא יפריעו, הוא יצליח. היתרון של יוסי – אם לא נותנים לו את אשר ביקש, הוא לא מתבייש לקום וללכת".

יוסי בניון (אורן בן חקון)יוסי בניון (אורן בן חקון)

מה העצה שלך ליוסי?
"עצה? תשמע את כולם ותעשה רק את מה שאתה מאמין בו”.

לא הערכת נכון את התרומה המקצועית של בניון למכבי פ”ת.
“כן הערכתי, עובדה שכשהוא רצה ללכת, עמדתי על הרגליים האחוריות ולא הסכמתי. אך בפעם השנייה בינואר, כשהיה פיצוץ בינו לבין אלישע, היו לי שתי אפשרויות וזה מה שבחרתי".

אולי היית צריך לבחור הפוך?
"אם הייתי יודע לאן זה יגיע, אולי הייתי צריך לעשות הפוך”.

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

אחרי מנור סולומון, מי הבא ברשימה שלך?
”יש לי הרבה שחקנים טובים במחלקת הנוער ולא אגיד מי הם שלא יתבלבלו עכשיו, אך אני גאה בנאור ותמיר לוזון המאמנים. לא זוכר קבוצת נוער אצלנו שרצה כל כך יפה וממוקדת מטרה”.

מוראד מגמאדוב מונה על ידך כמאמן למרות שהיה ידוע מראש שהוא לא מתאים לתפקיד, עשית טעות שלא אופיינית לך.
”לא עשיתי טעות, חיכיתי שגיא יסכים לבוא ולהציל אותי. לא רציתי מאמן אחר חוץ מגיא, נתתי צ’אנס למוראד וזה לא הלך. כל המאמנים בעולם נבחנים במבחן התוצאה, לגיא היו תוצאות פחות טובות אז גמרו לו את הקריירה. אגב, קראתי שאמרו שפפ גווארדיולה לוזר, אם הוא לוזר אני לא מבין את הפרשנים שמעזים לכתוב את זה”.

איך אתה רואה את מה שקרה לשינו זוארץ בהתאחדות?
”שינו בחור טוב מאוד ואיש ניהול מצוין, חשב שייתנו לו יותר מרחב פעולה לעשות את מה שהוא מאמין בו, אך יש אנשים שמעניין אותם האינטרסים שלהם והוא החליט להרים ידיים, גם אם זה לא מוצא חן בעיני קבוצות כאלה או אחרות”.

שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

מה יהיה בהתאחדות לכדורגל? העסקנות מנצחת שם.
”לא כולם אותו דבר, אבל אני בטוח שבחודשיים-שלושה הקרובים נמצא מישהו ראוי לנהל את הכדורגל הישראלי. לא מרכזי הפועל ומכבי הם שיקבעו, אלא יעקב שחר, איזי שרצקי, אלונה ברקת, מיץ’ גולדהאר וכל השאר. ביום שנמצא את האדם הראוי זה ייקבע, והוא צריך לבוא מתוך הכדורגל. רק כשהיו כאלה שבאו מהכדורגל כמו גברי לוי ז”ל, איצ’ה מנחם ז”ל וכמוני, אז עשו לטובת הכדורגל. אם לא באים עם להט ואהבה, זה לא יילך".

איתן כבל רוצה את התפקיד, מה אתה חושב עליו?
"אני לא נגד המינוי של איתן כבל, אבל אם זה רק בשביל תעסוקה ציבורית זה לא מתאים. צריך מישהו שנושם את הכדורגל ויילך לכמה משחקים כל סופ”ש, אבל זה רק אנשים ששרופים על הכדורגל. צריכים לבוא אנשים מתוך הכדורגל, שמוכנים להשקיע מזמנם וכספם לטובת הענף. לא צריך להיות עשיר, אלא שרוף על הענף”.

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

אתם המשפחה שמתם וטו על המינוי של מורן מאירי כיו"ר ההתאחדות.
”ממש לא, אני לא חושב שהוא מתאים להיות יו”ר. לא שמנו וטו על אף אחד, הוא פשוט לא מתאים. מה הידע שלו בכדורגל? יועץ משפטי ועזר לנהל קצת את מכבי ת”א. תן לי 150 מיליון שקל וכל שנה אני מביא אליפות, אם לא אני מחזיר 300 מיליון. זה פי חמישה מהתקציב של רוב הקבוצות בליגה. מועמד אחר? עדיין אין, אבל אנחנו בודקים אופציות".

יש סיכוי שבסוף שינו יישאר?
“הוא פגוע והחליט שזה לא בשבילו, אבל אם לא אז מכבי פ”ת תרוויח, תמיד ארצה להחזיר אותנו אלינו לכאן”.

איך אתה רואה את כל מה שקורה בהתאחדות? ספר לנו.
“קורים שם דברים נחמדים בקטע חיובי, זה שמינו את וילי רוטנשטיינר ומנסים להזיז דברים עם האקדמיות עם מינויים חדשים".

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

אבל מבחינת המאמנים לא שינו שם שנים בלא מעט תפקידים.
"את ניר לוין עופר עיני הביא אחריי לדוגמה, היחידים שנמצאים שם הרבה שנים זה אלון חזן ועופר פביאן. אם וילי מחליט שאנשים טובים לו, אז אין סיבה שלא. אני לא הייתי נותן לו לקבוע ככה לבד, אבל צריך לכבד את זה. האם הוא יצליח? לדעתי כן, ואני גם מקווה. פרויקט בית הנבחרות קרוב ללבי ואני שומע שסוף סוף אמורים לקבל אישור לבנות קומה נוספת לפי התוכנית שלי. מקווה שיוציאו מכרזים ובעוד שנה יהיה את סוף שלב ב’”.

במנהלת לא הצלחתם להגיע לחלוקה של כספי הספונסר, הקבוצות הגדולות רוצות יותר.
”אני חושב שרק מכבי תל אביב מטרפדת את ההסכם, בית”ר ירושלים נגררת אחרי האלופה. אם היו נציגים אחרים כמו שחר ואלונה זה כבר מזמן היה מסתיים. הצענו הסכם כתוב לפני חמש שנים והם מנסים לשנות את זה, שכנעתי את אשר אלון ללכת לקראתם. התיאבון שלהם גדול, אז לא יהיה הסכם. הם רוצים יחס של 10-90% מול הקבוצות הקטנות, אז נלך לבורר מוסכם, למרות שהם מפרים הסכם כתוב. עד עכשיו זה התנהל בסדר כי לא היה את מכבי ת”א שתפריע”.

עומר אצילי מול איתי טאקו (חגי מיכאלי)עומר אצילי מול איתי טאקו (חגי מיכאלי)

אז רק מכבי ת”א היא זו שמפריעה?
“מכבי ת”א לא מבינה שצריך ליגה טובה וחזקה, רק כשתהיה מגבלת שכר שחקנים הם יבינו את זה טוב. תקציב המינימום צריך להיות 6 מיליון ש”ח והמקסימום פי שבעה מזה, לא יותר. הם לא הבינו את זה ובינתיים נלחמים בבעיות שלהם עם ה’פייר פליי’. בכל העולם יש קבוצות קטנות, ובסוף כשבאים להצביע הקול של מכבי ת”א ושל רעננה הוא אותו קול".

אתה מתכוון להוביל מהלך להגבלת שכר השחקנים?
"תמיד אמרתי את זה ואני מקווה שבקיץ הזה נעביר את זה, אני רוצה תקציב לשכר שחקנים, 42-45 מיליון ש”ח. מבדיקה שעשיתי כולם עומדים בתוכו, חוץ מהאלופה, שהיא היחידה שלא מעוניינת בכך”.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, האלופה לא רוצה תקרת שכר (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים, האלופה לא רוצה תקרת שכר (רדאד ג'בארה)

בעולם יש מגמה של מלחמה מצד הקבוצות הקטנות, מה דעתך כל כך?
”בעולם הקבוצות הגדולות מנסות להזיז מהלך לטובתן. באופ”א קיבלתי בעברי, כשהייתי שם בוועד הפועל, החלטה לשנות את כמות הקבוצות שעולות לאירופה, אך שמרנו על כסף לשאר הקבוצות הקטנות והבינוניות. לא יעבירו את ליגת האלופות ליום שבת, זה לא יקרה, הם רוצים ליגה משלהם. אם זה יהיה כמו היורוליג, לא ייתנו לקבוצות לשחק בליגות המקומיות".

יש בגלל זה כנס חירום שמארגנת "לה ליגה" בחודש הבא, במסגרתו כל הקבוצות הקטנות של הכדורגל האירופי הוזמנו. אתה תשתתף בו?
ביקשו ממני אישית להגיע, אני צריך לראות אם אוכל להשתתף בגלל התחייבויות אחרות שיש לי".

אתה עדיין בקשר עם מישל פלאטיני, הוא יחזור לכדורגל?
"הוא אמור לסיים בקרוב את עונש ההשעיה שלו, אני מאמין שהוא יחזור לכדורגל”.

מישל פלאטיני (רויטרס)מישל פלאטיני (רויטרס)

ההתאחדות לכדורגל החליפה את משרד הרשות לבקרה תקציבית עם תקנות חדשות לא פשוטות מבחינת הקבוצות, מה דעתך על המהלך?
"זה מצב שהרבה קבוצות לא יכולות לפתוח את העונה הבאה. הרשויות המקומיות משמעותיות לקבוצות הליגה הלאומית, ואם ילכו לפי התקנות אני רואה בעיה גדולה אצל מחצית מקבוצות הלאומית, שיתקשו לעמוד בדרישות. הדבר היחיד הטוב בתקנון זה מסלול ירוק של קבוצות שתמיד עמדו במחויבויות שלהן ויהיה להן מסלול ירוק. רבים בכדורגל לא מבינים את זה, אם יו”ר הרשות לא תפעיל הגיון, אז נמצא עצמנו עם תקנות לא נכונות בלשון המעטה. אבל אנשים מאמצים שינויים ללא ידע, אני אומר שאפשר להתגבר על כך בתנאי שיהיה ראש פתוח ועיניים פתוחות. דין מכבי חיפה הוא לא כדין קבוצה שעלתה לא מזמן ליגה”.

מה בקשר לסוגיית ‘קבוצות הבת’ והאישור במנהלת?
“מה שאושר שם זה דבר שאף קבוצה חוץ ממכבי ת”א לא רוצה - קבוצת בת. רק האלופה רוצה, ועדיין אין הסכמה איך זה יהיה. הדבר היחיד שהוסכם הוא שאם מכבי ת”א רוצה לאמץ קבוצה מליגה א’, היא לא צריכה אישור מההתאחדות. יש את השנה הזו לבחון ולעשות שינוי תקנות. במתכונת שרצו, שבעל קבוצה שלוקחת קבוצת בת לא ייקח הקצבות, זה אני לא רציתי, בשבילי 3 מיליון ש”ח זה לא כסף קטן. מכבי ת"א רוצים שליטה טוטלית בקבוצת הבת, וזה שיקולים שלהם”.

ליאל עבדה עם הכדור, מוביל את הנוער של פ"ת לעונה גדולה (חגי מיכאלי)ליאל עבדה עם הכדור, מוביל את הנוער של פ"ת לעונה גדולה (חגי מיכאלי)

מה המודל מבחינת מכבי פ”ת?
”אם היו מקימים ליגת מילואים לא הייתי משאיל אף שחקן, הייתי רוצה סגל רחב עם 18 שחקנים שגדלו בקבוצה שלנו, קבוצה שעוד שנתיים-שלוש תגיע לאירופה ושקבוצת הנוער תמיד למעלה. לנו יש 14 קבוצות שכולן יהיו בטופ 3 בכל הליגות שזה הכי מרשים וחשוב”.

מה עם רעיון ליגת המילואים?
”יעקב שחר ואני גיבשנו רעיון שגם אם ירצו רק 8 קבוצות, יכול להיות שנעשה זאת שנה הבאה, אבל זה לא דבר שצריך תקנונים, צריך להסכים על שופטים ומבנה הליגה ושתמיד ישחקו למחרת הקבוצה הראשונה”.

בבחירות לכנסת תמכת במשה כחלון מאוד והמשפחה שלכם התגייסה עם כספים לטובתו. הוא חוזר כעת לליכוד, מה עשיתם בזה?
”אם לא היינו עוזרים, הוא לא היה חוזר לליכוד מהדלת הראשית. אל תשכח שכולנו במקור אנשי ליכוד, אז לא נטשנו את ערכי הליכוד, פשוט עזרנו לכחלון כי הוא ייצג את השכבות החלשות. הוא הצליח לגרום לכך שמחירי הדירות לא יעלו, עוד ארבע שנים כל המחירים עולים אם הוא לא יישאר. אנשים חושבים שמתעשרים כי מחירי הדירות עולים, זה מגדיל את הפערים”.

משה כחלון (אורן בן חקון)משה כחלון (אורן בן חקון)

כמו כל שנה, חילקתם בפסח 1,500 חבילות לנזקקים, איפה המדינה כאן?
”זה שעמוס אחי מממן את הפרויקט המדהים הזה, רק שיבורך על ההשקעה. מצד שני, יש עוד הרבה עמותות. הגיע הזמן שהממשלה תיקח אחריות על הכל, אין סיבה במדינה עם כל כך הרבה כסף שההכנסות הצפויות עם הגז יהיו עשרות מיליוני דולרים, שיהיו אנשים מסכנים שאין להם”.

מה דעתך על כל מה שקורה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו?
”נתניהו זכאי לאמירה הידועה שהוא זכאי כל עוד לא הוכח אחרת. אני באופן אישי מאחל לו מכל לבי שייצא זכאי, לא טוב לאף אחד שיורשע. אני נותן לו ציון 8 כי הכלכלה הייתה טובה לכל עם ישראל, ובגלל מדיניות החוץ – אין אדם כמוהו שיכול לדבר ככה עם ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ ומקבל מהם דברים כמו העברת השגרירות, הגולן והגעה של ראשי מדינות מהעולם”.

מה אתה חושב עם מה שקרה לאלונה ברקת?
”אלונה רצתה להיות בכנסת ולהיות שרת פיתוח הנגב והגליל כדי לעשות מהפכה כפי שעשתה עם הפועל ב”ש ולצערי זה לא קרה. אני בטוח שהיא לא אמרה את המילה האחרונה שלה. היא עוד תהיה פוליטיקאית ותהיה שרה, אני בטוח בכך. אם הייתה בליכוד היא הייתה בכנסת, היא תמשיך לתמוך בהפועל ב”ש ותעמיד תקציב ראוי ומכבוד”.

אלונה ברקת (מרטין גוטדאמק)אלונה ברקת (מרטין גוטדאמק)

בכדורגל נלחמים על התקציבים, מה אתה חושב על המעורבות של מירי רגב בכך?
”לא רציתי שמשרד הספורט או כל משרד ממשלתי אחר יתערב בתקציבים, לא כדאי לערב פוליטיקאים בזה ולצערי חשבו אחרת. בסוף כל הכסף שהובטח יגיע לענף, באיחור אמנם, אבל יגיע. אם היה אפשר לחזור לטוטו זה עדיף, אך גם הוא לא היה מגדיל את התקציב שבזמני היה 80 מיליון שקל, אפילו ל-50 מיליון שקל. בוא נראה מה יהיה אחרי שההסכם יסתיים, מקווה שכחלון יהיה שר אוצר ולא ניפגע”.

“אתן דוגמה – היה מיליארד שקל בטוטו, לקחו את זה והעבירו אותו למשרד האוצר. היום יש כסף בטוטו ומעבירים אותו למשרד האוצר, שמעביר אותו למשרד הספורט שמחזיר אותו לטוטו כדי שיחלקו אותו לקבוצות, זה מגוחך. צריך להגיד לטוטו לקזז ולהעביר את היתרה, למה לא משנים את זה? דוגמה נוספת – קרן מתקנים היו מגישים הצעות שונות, היו מביאים בקשות ולא היינו מגבילים את הקרן, רק שיעשו כמה שיותר. היום צריך להגיש לקרן המתקנים במשרד הספורט וזה לא הולך ככה. ככה הספורט הישראלי רק מפסיד”.

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

ציון למירי רגב כשרת הספורט?
”הרבה רצון טוב, אך לצערי היא לא עזרה. זוכר שהצהירה שתבנה 200 מגרשי אימונים, לא נבנו ולא השקיעו בתשתיות ועל זה כואב לי וחבל לי”.

כיצד אתה רואה את קמפיין הנבחרת הנוכחי?
”פתחנו מצוין, אבל גם עם אלי גוטמן פתחנו מדהים עם 9 נקודות מ-9 וניצחון על בוסניה. לצערי לא הצלחנו בסוף, השאלה מה יהיה בהמשך. אנדי הרצוג? לא מכיר אותו, אבל בסך הכל הוא מנהל את השחקנים טוב והשחקנים מאוד אוהבים אותו ומעריכים אותו”.

שחקני נבחרת ישראל בטירוף (איציק בלניצקי)שחקני נבחרת ישראל בטירוף (איציק בלניצקי)

אתה אדם שונה במשחקי מכבי פ”ת.
”מודה ומתודה, אני לחוץ. אני בסיטואציה שלא האמנתי שאהיה בה. יש הבדל אדיר בין מתח של צמרת למתח של תחתית. מתח של צמרת זה כיף, אפילו בנוער יש מתח, אבל זה סבבה. גם אם חס וחלילה מפסידים אתה יוצא עדיין עם חיוך כי יש לי עתיד וחלום”.

כמה מתסכל אותך העניין עם הקהל שלא מגיע אליכם למשחקים?
”השנה זה פשוט מאכזב אותי ברמות הכי גבוהות ובשנה הבאה נעשה תכנית שתתמחה בשיווק ונחזור לימים שיש 2,000-3,000 ביציע ובמשחקי חוץ לפחות 200-300”.

אוהדי מכבי פ"ת (אחמד מוררה)אוהדי מכבי פ"ת (אחמד מוררה)

אם לא אתה, מכבי פ”ת נמחקת.
”אני המשוגע והרוח החיה, אך יש הרבה אנשים טובים שעוזרים ולא רוצים להתפרסם, אם זה אח של נחמן מנדל ז"ל, סלע מנדל, מומו טורקניץ’, אמיר ג'וקי כהן, פרטוש ויש עוד הרבה שבטוח שכחתי שבאים ועושים לטובת המועדון. אני אמנם ראש המחנה ויהיה קשה בלעדיי, כל עוד אני חי אשמור על הקבוצה בליגת העל כפי שהייתה ב-30 השנים האחרונות, חוץ מאותה שנה אומללה שהורידו אותה על השולחן ולא על המגרש. אין עוד קבוצה חוץ ממכבי ת”א ומכבי חיפה ששמרה על יציבות כזו בליגת העל".

אגב, מה החלק שלך בכישלון העונה?
"החלק בכישלון העונה? יש לי חלק, אין ספק”.

שחקני מכבי פ"ת מאוכזבים (ניסן עייש)שחקני מכבי פ"ת מאוכזבים (ניסן עייש)

לסיום, מה תאחל לחג הפסח?
”מאחל קודם כל בריאות איתנה לכולם, זה הכי חשוב ואני אומר את זה כל הזמן. דבר שני, שתמיד נהיה ביחד ונשגשג ושהמלחמות היחידות יהיו רק על כר הדשא”.

אסור לפספס
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
נגןתראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
תראו מי הגיע לתמוך בהיט בפלייאוף ה-NBA?
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */