ויחזירנו למצרים ביד חזקה - ובזרוע נטויה: כמדי שנה, אלפי ישראלים החליטו לנצל את חופשת חג הפסח לטובת נופש בחופי סיני והבוקר (שישי) כבר נרשמו עומסים כבדים במעבר הגבול בטאבה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

למרות האזהרות של היחידה ללוחמה בטרור, על פי ההערכות, עשרות אלפי ישראלים אמורים לחצות את מסוף טאבה ולבלות את חג הפסח בחופים ובנופי המדבר הקדומים של חצי האי. בהודעת המטה נאמר כי קיים איום חמור למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות תיירים ישראלים, בטווח הזמן המיידי. כמו כן, האזהרה הזכירה ששלוחת דאע"ש עדיין פעילה באזור וטענה - האחריות הבלעדית על מה שקורה בחצי האי - על אחריות המטיילים.

התורים הבלתי נגמרים (צילום: מונא עבד אל חי, חדשות)
תורים ארוכים במעבר טאבה | צילום: מונא עבד אל חי, חדשות

במשרד החוץ הבינו שאזהרת המסע פחות משכנעת את המטיילים הישראלים שיורדים לחופים הקסומים והזולים של חצי האי המצרי בחג. בשל כך, במשרד החוץ נקטו בצעדי הסברה - ושבו על הקריאה לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל.

משרד החוץ אף הציב במעבר הגבול "פרסומים מאירי עיניים", בשפה העברית והערבית, שמזהירים את האזרחים הישראלים לפני כניסתם לסיני מנשיאת חפצים שעלולים לסבך אותם עם רשויות החוק במצרים כגון: קליעים, מצלמות רכב, רחפנים, סמים - בכלל זה קנאביס רפואי - ועוד. "האזרחים הישראלים נקראים להישמע להנחיות הרשויות במקום ולנקוט במשנה זהירות על מנת להימנע ככל האפשר מהסתבכויות מיותרות בארץ זרה", הדגישו.

שלטי הסברה במעבר הגבול (צילום: משרד החוץ, חדשות)
שלטי הסברה במעבר הגבול | צילום: משרד החוץ, חדשות

מנהל מעבר טאבה ברשות שדות התעופה סיפר גם על ההיערכות המוגברת בניסיון למזער את העומס: בין היתר הותקנו עמדות ביומטריות של דרכונים ולא צריך יותר לעמוד בתור לשלם את האגרה ליציאה לסיני אלא אפשר לעשות זאת באמצעות אפליקציה. לחוזרים ארצה נפתח טרמינל נוסף, שבו הוצבו מכונות שיקוף ועמדות בידוק נוספות.

חופי עקבה, ירדן (צילום: נתי שוחט, פלאש 90, חדשות)
חופי עקבה, ירדן | צילום: נתי שוחט, פלאש 90, חדשות

במקביל לאזהרות המסע של הרשויות בישראל לגבי ביקור בסיני, הרשויות בירדן הקשיחו את תנאי כניסת התיירים הישראלים המבקשים לנפוש בתחומיה. לפי ההנחיות החדשות, האזרחים הישראלים שמעוניינים לבקר בעקבה נדרשים להזמין מראש חדר בבית מלון ולהציג את אישור ההזמנה במעבר הגבול. 

הבקרים הירדנים בגבול ומשטרת התיירות במדינה הונחו לבדוק את תוקף ההזמנה מול בית המלון בטרם יינתן אישור הכניסה. כמו כן, אזרחים המעוניינים לצאת לטיול מחוץ לעקבה, לאזורים כמו פטרה או ואדי רם, נדרשים להזמין מדריך מוסמך מראש. משרד החוץ הבהיר כי אי עמידה בתנאים הללו תגרור סירוב כניסה לירדן. כמו כן, ברשויות ממליצים לבצע את כל התיאומים הנדרשים טרם הביקור במדינה על מנת למנוע עוגמת נפש.