הם מ-פ-ח-ד-י-ם

חשש במשטרה ובביהמ"ש מסמוטריץ ולוין

בניגוד למצופה והראוי, גורמים בכירים במשטרה ובבית המשפט מנסים על פי הדיווחים, להפעיל לחצים למנוע מינוי של רגב, סמוטריץ' או לוין לשר המשפטים וביטחון פנים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפחידים את השמאל? (צילום: הלל מאיר, הדס פרוש, פלאש 90)

אם למשהו עוד נותר ספק בדבר חשיבות הרפורמות במערכת המשפט הישראלית, התנהלותם של גורמים במשטרה ובמערכת המשפט מוכיחה ומלמדת שחלקם שכחו את משמעותה של הדמוקרטיה וקבלת דעתו של הבוחר - רוב העם.

על פי הדיווח בה'חדשות' יש חשש כבד במערכות אכיפת החוק מהמינויים הצפויים לתפקידי השרים לביטחון ופנים והמשפטים - השרים מירי רגב ויריב לוין.

על פי הדיווח, גורמים במשטרה חוששים כי ראש הממשלה נתניהו ימנה לתפקיד השר לביטחון פנים את ח"כ בצלאל סמוטריץ' או את השרה מירי רגב ומוטרדים מדעותיהם הקיצוניות. "אם אחד מהם ימונה לתפקיד אז בשנה הבאה יותר ליהודים זבח פסח בהר הבית", אמר גורם במשטרה ל'חדשות'.

גם מינוי של יריב לוין מלחיץ את אותם גורמים, לוין שכבר היה במשרד כממלא מקום השר עד שארדן החליף אותו אינו נחשב ל"איש המערכת".

גם במערכת המשפט מתקשים להתמודד עם הכרעת הבוחר והחשש הגדול שלהם שבמשרד המשפטים יישב ח"כ ועו"ד בצלאל סמוטריץ' או השר יריב לוין.

השופט אמנון רובינשטיין הביע חשש עמוק מהמינויים הצפויים בריאיון לרשת ב'. "אני במצבו רוח של גוואעלד, אבל אמיתי, לא של קמפיין בחירות", אמר. "לא יודע מי יתמנה לשר המשפטים, אבל הדיבור על המועמדים הוא לא של תיקון אלא של שבירה. זה לא שאין מקום לביקורת, אבל זה לא מה שקורה כאן".

גורמים בכירים במערכת המשפט אמרו גם לערוץ 13: "מינוי יריב לוין או סמוטריץ' לתפקיד שר המשפטים הינו הכרזת מלחמה על בית המשפט העליון. מדובר בשני אנשים שרוצים להרוס את השיטה הקיימת ואף מצהירים על כך כמה שנים".

הדיווחים מעוררים ביקורת רבה בימין, בו מכנים את אותם גורמים כ"כנופיית שלטון החוק". "ככל שהם יותר נלחצים, אנחנו מבינים עד כמה המינויים האלה הכרחים", אומרים גורמים בימין.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'החדשות': "צר לנו על אמירות בשמם של 'גורמים עלומים', משטרת ישראל עוסקת במשימות והאתגרים המשמעותיים העומדים לפתחה ואינה עוסקת במינוי שרים, ותקבל כל החלטה של הדרג המדיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר