למרות אזהרות של המטה ללוחמה בטרור ועדויות על המחירים הגבוהים ביחס לשנה שעברה, אלפי ישראלים כבר החלו את מסעם לעבר החופשה בחופים של סיני.

הטורים החלו כבר משעות הבוקר המוקדמות והזכירו את אלה שהיו חלק בלתי נפרד מהחג עד לפני כמה שנים, לפני שארגון דאעש השתלט על אזורים בצי האי.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

למרות שהחג עוד לא התחיל רישמית, על פי ההערכות שונות, כבר עכשיו מרבית האתרים בסיני מלאים בישראלים והמחירים צפויים לעלות לקראת חג הפסח ב-50 אחוז לפחות לעומת ימים רגילים.

כרגע, כמעט ולא ניתן למצוא מקומות, לא בחושות, לא במבנים יבילים ולא בחדרים והמקומיים מצפים לכ-20 אלף מטיילים בישראל במהלך החג. 

מעבר טאבה (צילום:  ChameleonsEye, shutterstock)
מעבר הגבול בימים יותר רגועים | צילום: ChameleonsEye, shutterstock

זה מה שחשוב לשים לב אליו אם גם אתם בדרך לחצי האילבדוק היטב את התיקים, לרבות הצבאיים, ולוודא שאין בהם כדורים או כל אמצעי לחימה אחר, אחרת אתם עלולים להיעצר ולחטוף קנס וכתב אישום. בשנים האחרונות נעצרו עשרות ישראלים כשבתיקיהם נמצאו קליעים או אמצעי לחימה מהשירות הצבאי.

כמו כן, אל תכניסו לתיקים שום סוג של סמים, עלי גת, סכינים או אולרים ואל תקחו כמות גדולה של אלכוהול. לכל היותר בירות בודדות. ישנה סכנה שהשוטרים המצרים יעצרו אתכם וזה עלול להסתיים במעצר. כמו כן, חל איסור מוחלט להכניס רחפנים.

הבוקר פורסם כי מטיילת ישראלית נאנסה באחד החופים באזור נואיבה על ידי אחד המנהלים בחוף, שככל הנראה הכניס לה לתה סם אונס.

לכן, מומלץ להסתובב בקבוצות גדולות יחד עם גברים נוספים, להימנע ממה שמכונה "טיולי כוכבים" לאורך החוף בלילה ולשתות במבקבוקים סגורים בלבד. 

במקרי חירום ניתן להיעזר במשטרת התיירות. קיימות תחנות בנואיבה (0020-693500231), דהב (0020-693640188) שארם א-שייח (0020-693600675). כמו כן, ניתן לפנות לשגרירות ישראל בקהיר (2023-610528).