צפו בדבריו

בן האדמו"ר הפתיע: זו הבעיה בסמארטפונים

בנו בכורו של האדמו"ר מויז'ניץ אמר כי אין לו מה להגיד לבעלי המכשירים, משום שיש 'לחיות את המציאות', אבל צריכים להיזהר לא להתמכר אליהם יותר מדי, על חשבון הילדים (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך דף הפייסבוק של מענדל ראטה)

מה הבעיה בסמארטפון? בנו בכורו של האדמו"ר מויז'ניץ, הרב חיים מאיר הגר, השתתף בנסיעה עם אברכים לקברי צדיקים, ואמר להם כי הוא לא יכול לאסור את השימוש במכשיר לזקוקים לו לצרכי פרנסה, אך יש להיזהר מהתמכרות.

"אחד החסרונות של הסמארטפון הוא ההתמכרות, שיש הרבה שצריכים גמילה מההשתעבדות שלהם לטלפון. אז אין הכי נמי, מי שצריך אותו לפרנסתו וזה כשר, אני לא יכול להגיד לו כלום, כי "אני חי עם שתי רגליים על הקרקע", אמר.

הוא תיאר להם: "ראיתי יהודי שמזמין בטלפון שלו מונית דרך uber, הוא יכול לראות בטלפון כמה זמן בדיוק יש לו בשביל להספיק ארוחת בוקר לפני שנוסע לעבודה... צריך לחיות את המציאות".

עם זאת התריע, "אבל על כל פנים, צריך לדעת לא להיגרר ולהימשך, צריך הרבה מאוד כוחות בשביל זה. אתם יודעים מה קורה עם הילד שלכם כשהוא רואה שהאבא שקוע בסמארטפון ולא מתייחס אליו? הוא מגיע מחר לחיידר ומתבייש להגיד למלמד מה שהאבא עשה אתמול במקום להתייחס לילדים. "אין לו אבא". ומי יודע איזה אנשים זרים יכולים להתחבר לילד חלילה ולתת לו את החום שהוא זקוק לו וכך לנצל אותו. שם נמצא החורבן".

בהמשך דבריו התייחס לאיזה קליפ שיצא, שמתאר את החורבן שיוצא מכך שההורים שלא מתייחסים לילדיהם בגלל השתעבדותם לסמארטפון. "תדעו לכם, מי שמרגיש שלא יוכל לעמוד בניסיון, שלא יגע בכלי כזה".

"אספר לכם משהו. יענק'ל פלדמן, היה אחד שלא רצה לעשות איתו ביזנעס בגלל שהוא לא מתמצא באימייל. לא נראה לי שהוא מתייגע היום קשה לפרנסתו... מה אני רוצה להגיד לכם? צריך להיזהר מאוד שלא להיסחף ולהיגרר. גם מי שצריך לפרנסתו וזה כשר לחלוטין, שייזהר מאוד לא להשתעבד חלילה לכך, כי אם תראו את הקליפ ההוא, אני בכיתי כשראיתי את הקליפ ההוא".

הרב המשיך, "רציתי אפילו שהרבנית תראה את זה, כי זה לא רק בסמארטפון, לפעמים זה גם שאמהות שקועות בשיחות טלפון, הילד אומר שלום, והיא לא מבחינה אפילו. הילד רוצה לספר משהו מהחיידר, אבל האמא מברברת בלה בלה בטלפון... תקשיבי לו, הוא צריך אוזן, הוא לא צריך יותר מזה".

"תנו להם את תשומת הלב שלכם, אין לכם מושג עד כמה אתם תצילו את הנשמות שלכם. אז גם מי שיש לו כבר סמארטפון כשר, אל תשכחו מהילדים שלכם, זהו אחד היסודות החשובים ביותר".

מי שפרסם את תיעוד הדברים, הוא המשפיע המוזיקלי ר' מענדל ראטה שכתב עליו כי הוא מזכיר את אביו עם החמימות והמתיקות שלו, "אבל הוא אדם עם שתי רגליים על הקרקע, והוא יהיה אדמו"ר מתאים ככפפה ליד לדור הבא שיצטרך מענה רוחני בגובה העיניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר