פרשת " טלגראס" - שלב כתבי האישום: הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתבי אישום נגד 27 נאשמים במסגרת חקירת הפרשה. כתבי האישום כוללים עבירות רבות, בין היתר: תיווך לסחר בסמים מסוכנים, הדחת קטין לסמין מסוכנים, שיבוש מהלכי משפט, הלבנת הון ועוד. ראש הארגון, עמוס סילבר, עדיין מצוי במעצר באוקראינה ונעשים מאמצים להסגירו לישראל.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

כתבי האישום מתארים את ההתפתחות של רשת "טלגראס" שאפשרה תיווך בין סוחרי סמים לבין הרוכשים. על פי כתבי האישום, חלק מההכנסות של מנהלי הרשת שולמו במזומן, וחלק אחר בסמים שווי כסף. בנוסף, פעלו מנהלי הרשת להלבין את הכנסותיהם בדרכים שונות, בין היתר באמצעות רכישת מטבעות דיגיטליים.

על פי כתבי האישום, מרבית הסמים שנמכרו ברשת כללו סמים מסוג קנאביס, אך בכתב האישום נטען שנמכרו גם סמים מסוגים נוספים, כגון LSD ו-MDMA. בנוסף בכתב האישום נטען כי מנהלי ועובדי הארגון אפשרו מכירת סמים לקטינים וחלקם אף עודדו את המכירה.

כתב האישום טוען: כך פעלה הרשת (צילום: חדשות)
בכירי רשת טלגראס שנעצרו | צילום: חדשות

בפרקליטות העריכו שהמחזור הכולל ברשת הגיע לסכומים של מאות מיליוני שקלים במשך תקופה של כשנתיים. על פי כתב האישום, החשודים תיווכו בין יותר מ-3,000 סוחרים לכ-200 אלף רוכשי סמים. על פי ההערכות, ההכנסות לארגון עמדו על סכום של כ-30 מיליון שקלים.

את החקירה ניהלו יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 בשיתוף ימ"ר צפון, יחידת יהלום ברשות המיסים, יחידת החקירות של כונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים ובליווי של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

במהלך החקירה בוצעו מאות פעולות, ובהן גביית 250 הודאות, עדויות של 90 מעורבים, 50 מהם נחקרו באזהרה. חלקם חשודים בעבירת ניהול ארגון פשיעה ואחרים בחברות בארגון. 33 חשודים נעצרו ושהו במעצר במהלך החקירה. 22 מהם עדיין עצורים ואילו האחרים שוחררו בתנאים מגבילים. המשטרה אף נעזרה בחקירה ברשויות אכיפה במדינות זרות, ובהן ארה"ב, גרמניה, אוקראינה, רומניה, צרפת והולנד.

חקירת המשטרה החלה לפני כשנה, אז החלו במשטרה לזהות פעילות חשודה בארץ ובעולם שבמסגרתה ניהלו חברי הארגון עשרות קבוצות באפליקציית העברת המסרים "טלגרם" לצורך סחר, תיאום וניהול של סחר בסמים מסוגים שונים לעשרות אלפי משתמשים.