בהוראת ה'מועצת'

ליצמן מבהיר: חוק הגיוס לא יעבור כפי שהוא

סגן השר הסביר בתגובה לדברי ליברמן כי ההוראה שקיבלו הייתה לא לפרוש אחרי אישור החוק בקריאה ראשונה. הוא איים כי בלי לשנות את נוסח החוק, לא יצטרפו לקואליציה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לכאן רשת ב' למשבר סביב חוק הגיוס, והבהיר כי ללא שינויים בנוסח החוק, לא יצטרפו לקואליציה.

מי שמתעקש להעביר את החוק כלשונו, הוא מי שהיה שר הביטחון אז, אביגדור ליברמן שהזכיר כי החרדים לא פרשו מהקואליציה אחרי שהחוק עבר בקריאה ראשונה.

בתגובה הסביר היום ליצמן כי הכל היה לפי הוראת הרבנים, מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. "אני קיבלתי הוראות לאפשר קריאה ראשונה, ואמרתי גם אז - קריאה שלישית אני פורש".

"אני נגד החוק. לא אכנס לקואליציה כשזה החוק. הצבעתי נגדו ואמרתי שאם הוא עובר בשלוש קריאות, אני פורש מהממשלה", הוסיף ליצמן.

ליצמן הוסיף, "אני רוצה להזכיר שכל הדברים האלה היו על השולחן לפני הבחירות. קורה לפעמים שאנשים חושבים ולא מתרגמים נכון מה שאמרנו. זה בהחלט יכול לקרות".

"אבל יש דברים שאני יכול להגיד לך – חוק הגיוס יבוא לא לפי החוק הנוכחי. ראש הממשלה יצטרך לפתור את הבעיות. אני יכול להגיד רק דבר אחד – נתנו הוראה לא לסגור את מטה הבחירות".

בתגובה לשאלה על הקמת גר יהודית בשבת אמר ליצמן, "במערכת הבחירות לא יכולנו לעשות דבר. אבל בהחלט לא נעבור על כך על סדר היום. נושא השבת זה בהחלט חשוב. אנחנו נקפיד על זה ואנחנו נגיע להסכמים מפורטים בדיוק מה לעשות בנושא השבת, אנחנו לא נסכים שיעבדו בגשרים בשבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר