הפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום חמור נגד ד"ר עידן ברק, רופא המשפחה ממרכז הארץ, החשוד בפדופיליה שדבר מעצרו הותר לפרסום לפני כשבועיים. ד"ר ברק, בן 37, מואשם בביצוע עבירות פדופיליה ב-7 קטינים בני 11-15 באינטרנט. "ניצל את תמימותם וסקרנותם במטרה לספק את צרכיו המיניים".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הפרשה החלה בחקירה סמויה אחרי שקטין בן 14 הגיש תלונה ליחידת 105 של להב 433 העוסקת בעבירות מין וסייבר בילדים. לפי החשד ד"ר ברק ביצע בנער מעשים מגונים ואף ניסה לסחוט אותו באמצעות איומים שיעשה לו "שיימינג".

ברק מואשם בשתי עבירות של מעשי סדום בקטין שמלאו לו ארבע עשרה שנים וטרם מלאו לו שש עשרה שנים, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, שתי עבירות של מעשה מגונה בפני אדם שטרם מלאו לו שש עשרה שנים, הטרדה מינית, איומים והעברת מידע כוזב.

על פי כתב האישום במהלך התקופה הרלוונטית ועד למועד מעצרו של הנאשם בחודש שעבר, החזיק ברק במחשבו הנייד ובכונן הגיבוי החיצוני שבביתו, כ-623 קבצים הכוללים חומרי תועבה ובהם דמויות של קטינים. בתום הגשת כתב האישום, בית המשפט הורה לעצור את החשוד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "המעשים המתוארים בכתב האישום, מקימים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את ביטחונם של קטינים ועל כן קמה עילה למעצרו", נכתב בבקשה להארכת המעצר.

עורך הדין שי רודה (צילום: מוטי קמחי, חדשות)
עורך הדין שי רודה | צילום: מוטי קמחי, חדשות

בבקשת המעצר נכתב כי "המשיב, רופא משפחה במקצועו, ביצע לכאורה את המעשים המיוחסים לו על פני תקופה ארוכה של כ-5 שנים, תוך ניצול גילם הצעיר של הקטינים, תמימותם וסקרנותם, והכל במטרה לספק את צרכיו המיניים. פער הגילים הגדול בין המשיב לקורבנותיו, מעידים על המסוכנות המינית הגבוהה הנשקפת ממנו".

ד"ר ברק אמר באמצעות עורך דינו, שי רודה, כי "כן קיימתי שיחות בעלות אופי מיני אבל לא ידעתי שמדובר בקטינים מתחת לגיל 16". רודה אמר לאחר הגש כתב האישום: "כתב האישום מלמד שכל המעשים המיניים נעשו בהסכמה. המחלוקת היא האם דוקטור עידן ברק ידע את גילם האמתי של הנערים, האם הם מתחת לגיל 16. במידה ויש אמת בטענתו הוא ישוחרר ולא ניתן יהיה להאשים אותו בשום עבירה פלילית".

"כתב האישום לא מייחס לברק ולו שמץ של עבירה כלפי הפציינטים שלו במרפאה", אמר רודה. "פרסום שמו בתקשורת לא הוביל לשום חשיפה של עבירות מין נוספות בנערים אחרים".