נעמי פולקמן עם יו"ר כולנו (צילום: חדשות)
נעמי פולקמן עם יו"ר כולנו | צילום: חדשות

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית משפט השלום לתעבורה בעיר כתב אישום נגד ציון רצון, בן 70 מרמלה, בגין גרימת מותה ברשלנות של נעמי פולקמן ז"ל, אמו של חבר הכנסת רועי פולקמן (כולנו).

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

על פי כתב האישום, רצון נהג במערבל בטון ברחוב יגאל אלון בתל אביב, לכיוון צומת הרחובות יגאל אלון ונחלת יצחק. באותה עת, הגיעה אל מעבר החצייה נעמי פולקמן ז"ל, ילידת 1940, וכאשר הופיע אור ירוק ברמזור הולכי הרגל, החלה לחצות באיטיות את מעבר החצייה.

למרות האור הירוק, הנאשם החל בנסיעה, לא האט ולא עצר את המשאית לפני מעבר החצייה על מנת לוודא שאין הולכי רגל חוצים וביצע פנייה ימינה לכיוון מזרח בנסיעה רציפה.

פולקמן, אכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90, חדשות)
רועי פולקמן | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90, חדשות

בעוד המנוחה חוצה את מעבר החצייה, לא שם הנאשם לב לדרך שלפניו, לא נתן זכות קדימה למנוחה אשר הספיקה לחצות כ-2 מטרים ממעבר החצייה, פגע בה בעוצמה עם צדה הימני של המשאית והמשיך בנסיעה. כתוצאה מהפגיעה, כאמור, הוטלה המנוחה אל הכביש ונמחצה תחת גלגלי המשאית. רק לאחר כמה מטרים עצר הנאשם את המשאית למשמע צעקות עוברי אורח מהרחוב, נסע מעט לאחור ועצר עצירה מוחלטת. כתוצאה מתאונת הדרכים, נפטרה המנוחה ומותה נקבע במקום.

מהפרקליטות נמסר בבקשה לפסילת רישיונו כי "אופן נהיגתו של המשיב, אשר נהג במשאית כבדה ברשלנות, בקלות ראש ובחוסר תשומת לב לחיי אדם, עת התעלם מרמזור מעיד כי המשך נהיגתו מהווה סכנה ממשית לציבור המשתמשים בדרך, וכי המשיב אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה".