למרות הקרינה: יאוכלס ביה"ס בראש העין

מתחדש מאבק הורי התלמידים נגד הכוונה לאכלס את ביה"ס הסמוך לקווי מתח גבוה • ההורים מאיימים לשבות • העירייה: "המבנה נבדק על ידי מומחים"

"ברור שיש כאן סכנה לילדים". ההורים פותחים במאבק

המאבק נגד אכלוס בית ספר בראש העין, הסמוך לקווי מתח של חברת החשמל - מתחדש: ההורים יוצאים למאבק, לאחר שהעירייה החליטה לאכלס את בית הספר החל משנת הלימודים הבאה בתלמידים משלושה בתי ספר אחרים בעיר. זאת, למרות סכנת הקרינה מקווי המתח. 

ההורים מאיימים להשבית את הלימודים בשלושת בתי הספר מייד לאחר חופשת הפסח. 

בית הספר היסודי, אשר הוקם בשכונת פסגות אפק, נבנה כאמור סמוך לקווי מתח גבוה. הוא כבר אוכלס, אבל לאחר שהתלמידים התלוננו על כאבי ראש יצאו ההורים למאבק והצליחו להביא לכך שכל התלמידים יועברו למבנה אחר. במקביל פעלה העירייה מול חברת החשמל והוחלט שקווי המתח יוזזו עד לשנת 2023. הידיעה על כך נחשפה ב"ישראל היום" ב־31.12.18. 

בית הספר נטוש כבר כמעט שנתיים, אולם באחרונה החליטה העירייה לאכלס אותו שוב החל משנת הלימודים הקרובה. אלא שבעירייה החליטו לא להחזיר את התלמידים המקוריים של בית הספר, אלא להעביר לשם תלמידים משלושה בתי ספר אחרים בעיר. 

 

"לא מקובל"

הורי התלמידים משלושת בתי הספר הללו יוצאים כעת למאבק. "הדבר הזה לא מקובל עלינו", אומר אילן לוקוף, ממובילי המאבק, "היינו בפגישה עם מנכ"ל העירייה ושאלנו למה להעביר לשם תלמידים אחרים במקום התלמידים המקוריים. לא קיבלנו תשובות. העירייה טוענת שאין קרינה. 

"אנחנו לא מקבלים את זה", אמר. "אם לא היתה קרינה, לא היתה תוכנית להזיז את הקווים בעוד ארבע שנים. אם זה לא מסוכן, אז למה החליטו להזיז? ברור שיש כאן סכנה לילדים. אנחנו לא נאפשר את העברת הילדים לבית הספר הזה. מייד לאחר חופשת הפסח נשבית את הלימודים בשלושת בתי הספר שהתלמידים שלהם אמורים לעבור בשנה הבאה". 

 

מערכת מיגון חדשה

בעיריית ראש העין טוענים בתגובה כי אין חריגות קרינה מקווי המתח ואין כל מניעה לאכלס את בית הספר. "במשך השנה וחצי האחרונות מבוצעות מדידות רציפות כל 20 דקות, ומהנתונים עולה כי המבנה בטוח לשהייה והמדידות עומדות בממוצע על 1.57 מיליגאוס", נמסר בהודעת העירייה.

בנוסף, נמסר, "נציג המשרד לאיכות הסביבה, הבקיא בנתונים, אישר להורים כי אין שום מניעה ללמוד בבית הספר, שהוא עומד בתקני המשרד וכי מדדים כאלה קיימים בישראל ברוב מוסדות הציבור ובמרחב הציבורי".

עיריית ראש העין ציינה כי "אף שנתוני המדידה לא מחייבים זאת, החליטה העירייה להתקין מערכת מיגון אקטיבי שמטרתה לוודא כי בשום מקרה לא תהיה חריגה במדדים. 

"העירייה רואה במבנה בית הספר מוסד חינוכי כשיר ובטוח העומד בכל התקנים הנדרשים, ואין מניעה לאכלס אותו בשנת הלימודים הקרובה. העירייה תמשיך לעבוד בשיח משותף עם נציגויות ההורים".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר