צפו בסיפורים המעניינים של 19.6 לאורך השנים (צילום: חדשות 2)
אלי כהן ז"ל | צילום: חדשות 2

לאחר שהגיעו בתחילת השבוע דיווחים על כך שמשלחת רוסית עזבה את שטח סוריה עם ארון המכיל את גופתו של המרגל אלי כהן, משרד החוץ הרוסי פרסם אמש (רביעי) הודעה ובה הבהיר: "הטענות שקריות, קוראים לעמיתינו בתקשורת הישראלית להפגין יותר מקצועיות".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אנו דוחים על הסף טענות של מספר כלי תקשורת ישראלים על כך שנציגים רוסים כביכול הוציאו מסוריה שרידים של סוכן המוסד ישראלי אלי כהן שהוצא להורג בדמשק ב1965", נכתב בהודעת משרד החוץ הרוסי.

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב (צילום: רויטרס, חדשות)
שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב | צילום: רויטרס, חדשות

"לא ברורים המניעים של הפצת מידע כוזב שכזה ומי הזמין זאת", הוסיפו ברוסיה. "אנו קוראים לעמיתינו הישראלים, לרבות עיתונאים, להפגין גישה מדויקת, מקצועית וכנה בסיקור של נושאים כה רגישים. האחראיות על התוצאות השליליות של הפרובוקציה הזו היא על המארגנים שלה והמבצעים שלה".

ההודעה הרוסית מגיעה בעקבות הפרסום ביום ראשון האחרון על דיווחים לא מאומתים באתרים של האופוזיציה הסורית, לפיהם משלחת רוסית מחזיקה בגופתו של אלי כהן. כבר מאותם הדיווחים הובהר כי ייתכן שמדובר בשמועות בלבד. לכן, בישראל לא העניקו להם יחס משמעותי, ושרי קבינט ששוחחו עם החדשות אמרו כי הם לא מכירים לפי שעה התפתחות כזו.

בתדרוך לכתבים שהעביר ראש הממשלה נתניהו במוסקבה אחרי איתור גופתו של הנעדר מקרב סולטן יעקוב, זכריה באומל, אמר כי אין בכך כדי להעיד על התפתחות בנוגע לשני הנעדרים האחרים מהקרב וגם לא על נעדרים נוספים. עם זאת, נתניהו אמר אז שהמאמצים נמשכים כל העת ושפוטין גילה נכונות לסייע בתחום הזה לישראל.