עימות ב'כחול לבן'

לפיד הסית נגד החרדים; חבריו חלקו עליו

בעוד בכיר 'כחול לבן' יאיר לפיד קבע כי המסר התקשורתי נגד ממשלת נתניהו צריך להיות ש"היא חרדית יותר", שניים מחברי הכנסת לעתיד מחו בו מיידית - וגנץ נלחץ: "אתם בתקשורת" (פוליטי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
לפיד (צילום: פלאש 90)

ויכוח עקרוני התגלע היום (רביעי) בקבוצת הווטסאפ של סיעת 'כחול לבן', בין ח"כ יאיר לפיד, אחד מראשיה, לבין בח"כים לעתיד מטעמה, יזהר שי ומיכאל ביטון.

כתב 'החדשות' עמית סגל חשף, כי אחד המסרים התקשורתיים שהועלו מטעם לפיד כדי שהם ייאמרו בשבוע הקרוב בכלי התקשורת, קבע כי "ממשלת נתניהו החדשה תהיה קיצונית יותר וחרדית יותר".

בתגובה, כתב יזהר שי, מקום 20 ב'כחול לבן': "את הממשלה הבאה נרכיב עם החרדים... אז אני מציע להפחית מיד את הרטוריקה שלנו נגדם בכל החזיתות".

אבל לפיד נותר בשלו. "הקהל שבחר בנו מצפה שנלחם נגד שוד הקופה הציבורית", המשיך במסריו המסיתים.

תוקף את נתניהו: 'עשה קומבינה מושחתת עם החרדים' (צילום ארכיון: יש עתיד)

בשלב זה יזהר שי הבהיר כי הוא חולק עליו ברמה הטקטית, לא מהותית: "להגיד ממשלה יותר חרדית נשמע כמו פסילה ערכית של ציבור שלם, הסביר".

כאמור גם מיכאל ביטון, שהוצב במקום ה-11 בסיעה, מחה בלפיד: "עם סמוטריץ' לא נשב, אבל את החרדים לא פוסלים. חייבים אסטרטגיה ארוכת טווח בזה".

את הוויכוח קטע גנץ, שעלה בקבוצת הוואטספ וכתב בזעם: "חברים, ערב טוב. מבקש לחדול את הוויכוח בקבוצה. הנקודות וודאי חשובות, אבל שום דבר לא סגור - ואתם כבר בתקשורת. פשוט חדלו, ונדבר מחר בצורה מכובדת ופנים אל פנים".

יצוין, כי 'כחול לבן' אינה סיעה הומוגנית, משום שהיא מורכבת משלוש מפלגות: 'יש עתיד' בראשות לפיד, 'חוסן לישראל' בראשות גנץ ו'תל"ם' בראשות יעלון.

מן הרגע הראשון של הקמתה עלתה האפשרות כי הנציגים, שעמדתם שונה מאוד האחד מן השני, יתעמתו זה עם זה - כפי שאכן הוכח כעת, כאשר שני נציגי סיעת גנץ "העזו" לחלוק על לפיד, בכיר הסיעה המשותפת.

מיכאל ביטון. איש של גנץ (צילום: Hadas Parush/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר