הרמטכל אביב כוכבי עם עילי חיות ממגל"ן‎ (צילום: חדשות)
ביקור הרמטכ"ל אצל עילי חיות | צילום: חדשות

לוחם מגלן שנפצע בטקס החניכה של היחידה טען בפני הרמטכ"ל - האירוע לא תוחקר כראוי: במהלך סבב ביקור פצועים שערך היום (רביעי) הרמטכ"ל אביב כוכבי בבית החולים תל השומר הגיע לחדרו של עילי חיות, החייל שנפצע לאחר שבהוראת מפקדיו קפץ מרכב האמר בחודש יולי האחרון. חיות שטח בפני הרמטכ"ל טענות קשות ביחס לתחקור האירוע, וגם בנוגע לרשלנות החובשים שטיפלו בו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

במשך שעה ארוכה ישבו השניים בחדרו של הלוחם הפצוע ושוחחו על נסיבות הפציעה. במהלך השיחה אמר חיות לרמטכ"ל כי הוא אינו מרוצה מהאופן שבו האירוע תוחקר על ידי הצבא. "לא תושאלתי במהלך התחקיר וזווית הראייה שלי לא נבדקה", טען בפניו. "אני מאמין שהתחקיר לא היה מקיף דיו ושמסקנותיו לא חלחלו אל הצבא".

ביקור הרמטכ"ל אצל עילי חיות (צילום: חדשות)
ביקור הרמטכ"ל אצל עילי חיות | צילום: חדשות

עוד טען חיות כי התחקיר בוצע ברמה היחידתית בלבד, בעוד שלדבריו האירוע צריך היה להיות מתוחקר ברמה הצה"לית. זאת, מאחר שאחת הסיבות המרכזיות לפציעתו הקשה הייתה אופן הפינוי הרשלני, שבמהלכו נשמטה האלונקה שעליה שכב מידי הלוחמים. עוד טען כי החובשים שטיפלו בו הושיבו אותו בכוח - למרות הסכנה שבדבר כאשר מדובר בפציעת עמוד שדרה.

הרמטכ"ל הבטיח לחיות שיתעמק בתחקיר ואף הציע אפשרות שצה"ל יפיק סרט בהשתתפותו שיוקרן לחיילים ולמפקדים. גורמים בדו"צ מסרו כי הרמטכ"ל הגיע לביקור בבית החולים במטרה להכיר את החיילים הפצועים המאושפזים בו ולשוחח עמם.

_OBJ

תחקיר צה"ל מצביע על שורה של מחדלים

לפני כחודש נחשפו ממצאי התחקיר שביצע צה"ל על האירוע, והציגו שורה של מחדלים. מהפינוי שהתעכב, דרך הדיווחים הלקויים ועד העונשים הקלים שניתנו למפקדים ולחובשים.

לפי התחקיר, בשעה 18:00 בערב, לאחר קפיצתו של עילי מהרכב, העביר מפקד הצוות דיווח חלקי וחסר לרופא היחידה, למפק"צ או למפל"ג, שבו הוא לא אמר שמדובר בנפילה מגובה. בשיחת הטלפון ביקש הרופא להמתין חמש דקות כדי לקבל החלטה מושכלת יותר, אבל רק אחרי 48 דקות התקשר מפקד הצוות לרופא היחידה ודיווח שאין שיפור במצבו של עילי.

הרופא הורה על פינוי לבית חולים באמבולנס אזרחי על ציודו המלא ולא בהאמר, כדי לא לפגוע בפצוע. ואכן, שתי דקות אחר כך התקשר המפק"צ למד"א והזמין אמבולנס לנקודת הנפילה - אבל נהג האמבולנס לא הסכים להיכנס לעומק השטח, ולכן עילי פונה בהאמר הצבאי, בניגוד להוראות המפורשות של הרופא.

הלוחמים אכן העלו את עילי לנסיעה של 300 מטר אל ההאמר באמצעות אלונקה עד לנקודת המפגש עם האמבולנס האזרחי. - אך לפי התחקיר, כשהעבירו אותו הלוחמים אל האמבולנס אחד מהם שמט את האלונקה ועילי נפל על גבו. אחרי שהועמס לרכב, הוא הגיע לבית החולים רק בשעה 20:00, שעתיים לאחר שנפצע.