המועד נחשף

ג'ארד קושנר: עסקת המאה תפורסם אחרי חודש 'הרמדאן'

יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית חשף את מועד פרסום עסקת השלום אותה יציג דונלד טראמפ. קושנר הוסיף כי התכנית תכלול צורך בפשרות משני הצדדים, גם ישראל (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קושנר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חתנו היהודי של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, המשמש גם כיועצו הבכיר, אמר היום (רביעי) כי תכנית השלום, המכונה עסקת המאה, תפורסם לאחר חודש הרמדאן, החודש בו צמים הערבים.

את הדברים אמר קושנר בפגישה עם קבוצת שגרירים, ואחד מהם מסר את תוכן הדברים לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, קושנר הפציר בהם לשמור על ראש פתוח ולא לשלול מראש את התכנית.

גורם שהיה בפגישה ומעורה בפרטים, אמר לרויטרס כי קושנר אמר בפני הנוכחים במפגש, כי התכנית תכלול צורך בפשרות משני הצדדים, גם ישראל וגם מהפלסטינים.

שלשום דווח בעיתון הוושינגטון פוסט, בשם גורמים שציטטו את קושנר, כי "עסקת המאה" אינה כוללת הקמת מדינה פלסטינית.

לפי הדיווח, התכנית תכלול שיפור מרחיק לכת בחיי הפלסטינים, מגוון הטבות כלכליות והקמת אוטונומיה, אך כאמור, ללא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

הדיווח עורר זעם בקרב בכירי הרשות הפלסטינית. כך לדוגמה, ד"ר סאיב עריקאת אמר: "זו תוכנית שנועדה להרוס את תהליך השלום ואת החוק הבינלאומי. לא יהיה שלום בלי הקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67 ובירתה מזרח ירושלים".

בתגובה, צייץ אתמול (שלישי) שליחו של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט כי "הספקולציות לא מסייעות ופוגעות במאמץ".

לדבריו, "ג'ארד קושנר, שגריר ארצות הברית בישראל ואני מעריכים את העניין במאמצי השלום שלנו בשנתיים האחרונות, אבל, אנחנו לא מתכוונים לחשוף פרטים על התכנית מבעוד מועד".

"עבדנו קשה לנסח את מה שאנחנו מאמינים כהוגן, ריאליסטי ובר ביצוע בתכנית. הסכמים הוגנים דורשים פשרות. רק הצדדים עצמם יכולים לפתור את הקונפליקט. אנחנו מאמינים שתכניתנו תוכל לסייע להם לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר