‘נרגש יותר מהפעם הראשונה’: ביבי קיבל את המנדט להקמת הממשלה ה-35

נשיא המדינה בחר בבנימין נתניהו להקים את הממשלה הבאה. "זכית בפעם החמישית באמונו של העם היקר הזה" • "עברנו מערכת בחירות קשה. נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר" • נתניהו: "אני מודע היטב לגודל האחריות המוטלת על כתפי"
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התשע"ט / 17.04.2019 20:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הערב (רביעי), בטקס רשמי בבית הנשיא, מראובן ריבלין את המנדט להקים את הממשלה הבאה, ה-35 – ויחל להתניע את המשא ומתן הקואליציוני.

הנשיא ריבלין אמר: “בדמוקרטיה הרוב מכריע והרוב אמר את דברו. לאחר התייעצות עם יו”ר ועדת הבחירות השופט מלצר, פתחתי בהתייעצויות עם נציגי הסיעות עוד בטרם פרסום התוצאות הרשמיות והסופיות של הבחירות אותן קיבלתי בצהריים.

“בהחלט לקחנו בזמן ההתייעצויות שינויים בתמונת המנדטים. לאחר שנועצתי עם נציגי כל הרשימות הנבחרות, וההתייעצויות הייתה גלויה ושקופה לכל הציבור, הריני להודיע כי 65 ח”כים המליצו על ח”כ בנימין נתניהו ראש הממשלה היוצא, להרכבת הממשלה הבאה”.

הוא פנה לנתניהו: “זכית זו הפעם החמישית באמונו של העם היקר הזה היושב בארצנו. עליך מוטלת האחריות להרכיב ממשלה בזמן שמשימות כבדות מונחות בפני הממשלה והכנסת. ביצור ופיתוח מעמדה המדיני והביטחוני של מדינת ישראל לאור האתגרים בחזיתות השונות. לצד כל אתגר יש הזדמנות, לאור ההזדמנויות העומדות לפתחנו”.

הוא הוסיף: “אחת המשימות היא איחוי הפצעים והקרעים שנפערו בינינו בתוך המערכת של החברה בישראל. עברנו מערכת בחירות קשה, מכל הכיוונים נאמרו דברים שאולי לא היו צריכים להיאמר. לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית.

“קיר הברזל הוא כזה שיש להציב בינינו לבין האויבים, לא מתוך הבית לא בינינו ולא בתוכנו. נגמר אנחנו והם – מעכשיו זה רק אנחנו”.

“זה הזמן להפסיק להילחם ‘בהם’, ולהתחיל להילחם על החזרת האמונה ב’אנחנו’. להילחם על הבית המשותף שלנו, שחילונים, דתיים, חרדים, יהודים וערבים, מימין ומשמאל, יכולים למצוא בו את עצמם כשותפים שווים. האחריות לכך מונחת על כתפי כל סיעות הכנסת, והיא מונחת, יותר מכול על כתפך, אדוני ראש הממשלה”.

ראש הממשלה אמר: “זו הפעם החמישית שבה אני מקבל עלי את המשימה לכונן את ממשלת ישראל. אין זכות גדולה מזו בחיים הדמוקרטיים. אני נרגש כמו בפעם הראשונה ובמובן מסוים הרבה יותר מהפעם הראשונה.

“אני מודע היטב לגודל האחריות המוטלת על כתפי ואפעל כשליח העם על כל חלקיו – אלו שבחרו בי ואלו שלא בחרו בי”,

לפני הטקס, השניים נועדו ארבע עיניים בלשכתו של ריבלין בבית הנשיא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות