להעביר 40 שנה במדבר יכול קצת מוגזם, אבל לחופשה של כמה ימים אין מקום קסום יותר ממנו. שמיים מלאי כוכבים, נוף בגוון אחיד כמו בפילטר של אינסטגרם, עצי דקל ובעיקר שלווה ושקט הייחודיים רק לו. בעוד תיירים צריכים לחצות את העולם כדי לחזות בפלאי המדבר, אנחנו הישראלים רק צריכים להיכנס אל הרכב ולנסוע דרומה. איך תדעו איזו חופשה מדברית הכי מתאימה לכם? עשינו עבורכם סדר פסח באפשרויות השונות.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש 

מדברא, צוקים

אתר הנופש "מדברא" הממוקם בישוב צוקים בערבה מציע שילוב הרמוני בין יוקרה לפשטות. המקום כאילו נוצר עבור זוגות מאוהבים המחפשים להתנתק מהעולם לכמה ימים. בקתות הבוץ במקום משתלבות באופן מושלם עם הנוף המקומי, מציעות אווירה אינטימית ומבודדת, רמת אבזור גבוהה (בחלק מהבקתות יש ג'קוזי פרטי!) וכמובן נוף מדברי עוצר נשימה. במקום פועלת "סוכת מדברא", מעין חלל משותף לאורחי המתחם בו ניתן לשתות קפה, ללגום יין או ליהנות מבירה צוננת תוצרת המקום. בתיאום מראש ניתן להזמין עיסויים וסלסלת פיקניק עד לפתח הבקתה, המכילה גבינות, ירקות, מאפים טריים, מיץ טבעי ועוד פינוקים.

מדברא (צילום: גלית דויטש)
צילום: גלית דויטש

מדברא- החדר, גלית דויטש (צילום: גלית דויטש)
צילום: גלית דויטש

זמן נסיעה מתל אביב: 3.5 שעות

דרגת מחיר: בינוני- גבוה

למי זה מתאים: לזוגות אוהבים שלא מחפשים אטרקציות בחופשה/

צימרבוס, עזוז

מתחם הצימרבוס בעזוז החל כניסוי אקולוגי של משפחת הירשפלד שהחליטה להסב אוטובוס ישן ליחידת אירוח רומנטית. תודות ליצירתיות, למיקום המשגע ולהכנסת האורחים הלבבית, זה הצליח ואפילו זכה להתעניינות בינלאומית. עם הזמן המקום הפך לכפר נופש קטן ולצד הצימרבוס הזוגי נוספו גם צימרבוס מאוטובוס אקורדיון וצימרבוס "טרמינל" שהוסב מאוטובוס שפעל בשדה התעופה. שני הצימרבוסים החדשים מתאימים למשפחות ומציעים חדרי שינה נפרדים, מטבח מאובזר ובריכה פרטית לרענון.

זמן נסיעה מתל אביב: 3 שעות

דרגת מחיר: בינוני

למי זה מתאים: זוגות ומשפחות המחפשים חוויה קצת אחרת.

כפר הנוקדים, ערד

במדבר יהודה, בין ערד למצודה הוקם כפר הנוקדים מתוך אהבה למדבר ולדרך החיים הבדואית. המקום שנראה מרחוק כמו נווה מדבר מוקף עצי דקל, מציע לינה בחדרי אירוח הבנויים מאבן טבעית או באוהלים בדואים הארוגים מצמר עיזים (משפחתיים או קבוצתיים). ברחבי הכפר פזורות פינות חמד קסומות, ערסלים תחת כיפת השמיים וכמובן נוף מדברי פראי ומהפנט. במהלך שהותכם בכפר תוכלו לעשות לטיול גמלים או אופניים, לצאת למסלולי ההליכה הסמוכים או לקחת חלק באחת מהאטרקציות הקיימות באזור. שווה להתעדכן בלוח האירועים של המקום, שכן מדי פעם מתקיימים במתחם הכפר סדנאות ופסטיבלים. בשל הקרבה למצדה, מומלץ לנצל את ההזדמנות ולראות (לפחות פעם אחת בחיים) את השמש זורחת מפסגת מצדה. אל דאגה תוכלו לטפס לשם גם עם רכב בנסיעה של מספר דקות מהכפר.

פני הכפר (צילום: יוני גרינצר​)
צילום: יוני גרינצר​

סוכות (צילום: יוני גרינצר​)
צילום: יוני גרינצר​

זמן נסיעה מתל אביב: 2.5 שעות

דרגת מחיר: נמוך - בינוני

למי זה מתאים: משפחות, זוגות, מטיילים וכל מי שמתגעגע לאווירה של סיני.

בראשית, מצפה רמון

מאז הקמתו בשנת 2011, מלון בראשית הצליח לבסס לעצמו מעמד כאחד המלונות הייחודיים והנחשקים ביותר בארץ. ממוקם בגובה 800 מטרים מעל פני הים, על שטח של חמישים דונמים מול נוף מדברי מרהיב ביופיו, מלון בראשית מבטיח חוויה יוקרתית בסטנדרטים הגבוהים ביותר. במלון תמצאו מסעדת גורמה, ספא יוקרתי, ו-111 יחידות אירוח בדרגות שונות; החל מחדרים עם מרפסת, דרך וילות פרטיות ועד יחידות צמודות קרקע עם בריכה פרטית. דרגת המחירים אמנם משתנה בהתאם, כך או כך קחו בחשבון שמדובר באופציה יקרה למדי. לאור הביקוש הגבוהה, למעוניינים בחופשת סופשבוע מומלץ לשריין כמה חודשים מראש.

זיוף או אמת? (צילום: באדיבות הפנים היפות של ישראל)
צילום: באדיבות הפנים היפות של ישראל

מלון בראשית (צילום: אסף פינצ'וק)
מלון בראשית | צילום: אסף פינצ'וק

זמן נסיעה מתל אביב: 3 שעות

דרגת מחיר: יקר מאד

למי זה מתאים: הצעות נישואים, אירועים מיוחדים וכל מי שיכול להרשות לעצמו.

מלון הצינורות בחוות נאות, טללים

חוות נאות נוסדה בשנת 2003 על ידי גדי ולאה נחימוב, מתוך תשוקה למדבר, לצמחייה המקומית ולבעלי החיים של האזור. ממוקמת במובלעת מוקפת גבעות חשופות למרגלות נחל באר, אל מול נוף מדהים, החווה מציעה חווית אירוח מדברית מגוונת. תוכלו לבחור בין מתחם אירוח לקבוצות, בקתות אירוח זוגיות, בקתות משפחתיות והשוס של המקום - "הצינרים". חדרי הצינורות, הם הגרסה המדברית-ישראלית למלונות הקפסולות שהולכים ותופסים תאוצה בעולם. מדובר בחלופה זולה, מקורית ואקולוגית ללינה במדבר. כמו כן, במתחם פועלת חוות עיזים ומחלבה אשר תוכלו ליהנות ממטעמיה במהלך השהות במקום.

View this post on Instagram

A post shared by Ran Ganor (@ganorbikes) on

View this post on Instagram

A post shared by Israel unique hotels (@israel.unique.hotels) on

זמן נסיעה מתל אביב: 2.5 שעות

דרגת מחיר: נמוך - בינוני

למי זה מתאים: הרפתקנים שמחפשים חלופה מקורית וזולה לצימר. הצינורות לא מומלצים לקלסטרופובים.

אירוס המדבר, ירוחם

רוצים התקרב למדבר אבל פחות עושה לכם את זה לישון בסביבה חולית? מלון אירוס המדבר בירוחם, הוא אלטרנטיבה מצוינת עבורכם. המלון מעוצב בסגנון כפר נופש הולנדי, מציע סוויטות וחדרי אירוח צמודי קרקע עם מרפסות פרטיות, חדר אוכל, ספא ובריכה ענקית עם מדשאות ומיטות שיזוף. המלון הוקם מתוך חזון ציוני וחברתי וחלק גדול מרווחיו מושקע בפיתוח הקהילה המקומית של ירוחם. באזור נמצאים שמורות טבע, פארק אגם ירוחם, חוות חקלאיות, המכתש הגדול ועוד מגוון מסלולים ואטרקציות תיירותיות, מה שהופך אותו לאידיאלי לחופשות המשלבות טיולים בחיק הטבע.

מלון אירוס המדבר  (צילום: אסף פינצ'וק)
צילום: אסף פינצ'וק

מלון אירוס המדבר  (צילום: אסף פינצ'וק)
צילום: אסף פינצ'וק

זמן נסיעה מתל אביב: 2.5 שעות

דרגת מחיר: בינוני

למי זה מתאים: משפחות, זוגות ומטיילים המעוניינים בערך מוסף לחופשה שלהם.

זית המדבר, שדה בוקר

חוות זית המדבר ממוקמת בלב הר הנגב, על התוואי הקדום של דרך הבשמים העתיקה. היא אחת מחוות הבודדים המיוחדות של הנגב, בה תוכלו למצוא מגוון אפשרויות לינה: החל מבקתות יוקרתיות ורומנטיות, דרך אוהלים אינדיאנים מסורתיים ועד חאן מאובזר לאירוח של קבוצות גדולות. לבקתות הפרטיות ולכל האוהלים במתחם הכפר האינדיאני יש בריכת שכשוך פרטית ופינה אישית להדלקת מדורה (אל תשכחו להביא מרשמלו ותפוחי אדמה!). במקום פועלת מסעדה צנועה, פינת חי, טאבון לאפיית פיתות ואזור למנגלים ופיקניקים.

View this post on Instagram

A post shared by mirna sarfati (@mirnahat) on

<

View this post on Instagram

A post shared by חוות זית המדבר (@desert_olive_farm) on

זמן נסיעה מתל אביב: 2.5 שעות

דרגת מחיר: בינוני-גבוה

למי זה מתאים: זוגות ומשפחות.