אין עוד כזאת בירושלים:

ריאה ירוקה פסטורלית בלב פרויקט היסטורי; שדרת האמפורה

בג'רוזלם אסטייטס הבטיחו שדרה בחצר הפנימית שכמותה לא נראתה בירושלים והם מקיימים: בימים אלה נערכים סיורים לקבלני ביצוע לקראת תחילת עבודות הפיתוח בשדרה המרכזית הפנימית – "שדרת האמפורה" (נדל"ן, שיווקי)

(צילום: יח"צ)

שדרת גן האמפורה חוצה את ג'רוזלם אסטייטס באמצעות כ-8 דונם פורחים ומלבלבים, המורכבים מעשרות זני צמחים ופרחים נדירים, בריכות אקולוגיות, שבילים מסותתים ובצידם סככות צל על ספסלים למנוחה ופריטים ייחודיים שימלאו את החלל הרחב בין הבניינים בפרויקט היוקרה.

השדרה המרהיבה תשמש ריאה ירוקה ענקית בלב הפרויקט, ותספק אור ואוויר בשפע. משרד האדריכלים "צור וולף" שעומד מאחורי תכנון 'האמפורה' הינו בעל שם עולמי בתחום ואף זכה במספר פרסים יוקרתיים בתחום פיתוח הנוף. אווירת הגן הפסטורלית תתחבר ביופי טבעי אל לובאים גבוהים המעוצבים בפאר בכניסות הבניינים, וישרו שלווה והרחבת הדעת בקסם ציורי.

ריאה ירוקה ענקית בלב הפרויקט

"אנו רואים בגן האמפורה חלק בלתי נפרד מן הקונספט התכנוני הכולל של ג'רוזלם אסטייטס כולו ואחד העיקריים שבו", אומרים יזמי החברה, "זה הרושם הראשוני והאווירה שתקבל את פני הנכנסים בדרכם אל ביתם.

השדרה הפנימית והפרטית היא מרכיב מרכזי שמחבר את כל הבניינים יחד ומשלים את אופי הפרויקט וחזון המתכננים לרמת מגורים ברמה אחרת בירושלים. מלכתחילה, הושקעו מאמצים וממון רב בתכנון הקונספט והחלקים השונים של השדרה ברמה גבוהה מאוד, מעבר לביצוע המקובל בפרויקטים על מנת לצאת ידי חובת ה'מטלה התכנונית'.

מהנדס העיר שלמה אשכול ביטא זאת בביקורו באתר: "הפיתוח יפהפה. בוודאי זה הפרטי בחצר הפנימית של Jerusalem Estates, אך גם החלק הציבורי שפותח ע"י העירייה, כולל מתחם שנלר הכללי עם מבני השימור. רמת ההשקעה הגבוהה של היזמים, היא הרבה יותר ממה שדרשו הרשויות. הושג פה שילוב יוצא דופן בין שימור העבר יחד עם ביצוע מופתי של תכניות פיתוח חדשות ברמה גבוהה מאוד".

אז מה זה 'אמפורה'?

אמפורה, הוא אגרטל עתיק בעל שתי ידיות, ששימש לפני אלפי שנים לאחסון יין וסחורות ומהווה סמל מפורסם וממצא ארכיאולוגי נפוץ באזור.

אגרטל עתיק בעל שתי ידיות

האמפורה הופיעה על מטבע מהשנים הראשונות של מרד היהודים הגדול ברומאים בסוף בית שני, והיא זו שנקבעה להיות השם והסמל לשדרה הירוקה המרכזית, וגם תוטבע לאורך שביליה.

המטבע שהוענק לשדרה מתכתב עם המיתוג הכללי של מיזם היוקרה ההיסטורי ג'רוזלם אסטייטס בו מוטבע חותם הדרה המפואר של העיר ירושלים, והוא למעשה המשך מיתוג כל הבניינים בשמות מטבעות יהודיות עתיקות המעניקות נופך ייחודי לכל בניין בפני עצמו כחלק מן המתחם ההיסטורי השלם כולו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר