הנשיא לשעבר של פרו, אלן גרסיה, התאבד אחרי ששוטרים הגיעו היום (רביעי) לביתו בבירה לימה כדי לעצור אותו בחשד למעורבות בפרשת שוחד ענקית. גרסיה, בן ה-69, פונה לבית החולים במצב אנוש עם "פציעת קליע בראשו", אך כעבור כמה שעות הוא מת מפצעיו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

שרת הבריאות של פרו, זולמה תומאס, סיפרה לעיתונאים כי גרסיה עבר ניתוח בבית החולים "קאסימירו אולואה" ולקה שלוש פעמים בדום לב. לדבריה, מצבו מוגדר "קריטי מאוד". בהמשך כלי תקשורת דיווחו מפי משפחתו על פטירתו בבית החולים.

בטלוויזיה המקומית דיווחו כי עם הגעת השוטרים לביתו של גרסיה, הוא נעל את עצמו בחדרו וירה בעצמו. עורך דינו של גרסיה, אראסמו ריינה, קרא לציבור להתפלל לשלומו של הנשיא לשעבר. "הבוקר אירעה תקרית מצערת: הנשיא החליט לירות בעצמו", ריינה סיפר לעיתונאים.

גרסיה, שבמשך כמה עשורים עמד בראש מפלגת המרכז-שמאל "אפרה", הנהיג את פרו בשנים 1985-1990. בהמשך הצהיר על עצמו כדוגל בכלכלה חופשית, צעד שזיכה אותו ב-2006 בכהונה נוספת של חמש שנים כנשיא.

גרסיה נחקר בחשד למעורבות פרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות אמריקה הלטינית, שבמסגרתה חברת הבנייה הברזילאית "אודברכט" הודתה בפומבי ב-2016 בכך שזכתה בחוזים רווחיים באזור באמצעות שוחד.

בשנה שעברה גרסיה פנה לרשויות באורוגוואי וביקש לקבל מקלט פוליטי, זאת לאחר שנאסר עליו לצאת מהמדינה כדי למנוע ממנו לשבש חקירה. גרסיה הכחיש פעמים רבות כי ביצע עבירה.