ערב פסח

המודל הירושלמי: התושבים ינקו, העירייה תשפץ

סגן ראש העיר ירושלים יוסי דייטש חשף במהלך סיור עם ראש העיר משה ליאון את תכנית הניקיון של העיר שתצא לדרך מיד לאחר חג הפסח: התושבים ישמרו על ניקיון החצר וסביבת הבניין - והעירייה תשפץ את הרחוב (בארץ)

יוסי דייטש ומשה ליאון בסיור ברחובות העיר, השבוע (צילום: יוסי סגל)

ראש עיריית ירושלים משה ליאון וסגנו יוסי דייטש ערכו אמש (שלישי) סיור מיוחד ברחובות העיר בכדי לעקוב מקרוב אחר מבצע הניקיון לפסח. במהלך הסיור, בו השתתפו מנהל אגף התברואה בעיר גיל גורני ומנהלים אזוריים הוצגה גם התכנית החדשה לניקיון העיר, במסגרתה העירייה תשקיע בשיפור פני הרחוב בשכונות השונות - כאשר במקביל התושבים ישמשו כ"שגרירי סביבה" וישמרו על ניקיון הסביבה.

ראש העיר משה ליאון אמר במהלך הסיור כי "עידן חדש ונקי מפציע על ירושלים" וכי בתוכניתו לפעול יחד עם מנהל האגף החדש ועם כל מנהלי הנפות והרובעים בעיר, בכדי לחולל שינוי של ממש ברמת הניקיון בעיר. "ניקיון העיר זה דבר שחשוב לי ביותר. הקצינו לכך משאבים רבים", אמר ליאון במהלך הסיור.

סגן ראש העיר יוסי דייטש עדכן כי מיד לאחר חג הפסח, עיריית ירושלים וחברת עדן ייצאו לפיילוט ראשון של התוכנית "לוקחים אחריות על הסביבה" שנועדה לשפר את חזות העיר. מדובר בפרויקט משותף של אגף שיפור פני העיר, אגף התברואה והפיקוח העירוני, ראש מינהל תפעול איציק נידם ובהובלת חברת עדן והמינהל קהילתי בוכרים גאולה.

לדברי דייטש: "המטרה היא שלפחות מכל בניין יהיו לנו מספר נציגים, שיהיו נאמני בניין וסביבה שיפעלו במשותף עם כל דיירי הבניין, בשילוב כוחות, ויטפלו וישפרו את הנראות בחצרות הבתים ובשטחים המשותפים בבניני המגורים, תוך כדי גילוי מעורבות גם בשטחים שמעבר לחצרות הבניינים המהווים גורם מקשר ויוזם בטיפול הנראות במרחב הציבורי, הסמוך לסביבת מגוריהם".

"בנוסף, הנציגים ישמשו גם כשגרירי הסברה ופעילי סביבה ליוזמות שונות, לשיפור איכות החיים והסביבה, כשמהצד השני מתייצבת העיריה ושמה דגש מהפכני על שיפור פני הרחוב, על כל המשתמע מכך. כולל ריבוד כבישים ומדרכות, השלמות עצים, סידור מתקני אשפה ועוד ועוד".

"המדד העיקרי הוא רמת המעורבות ורצון התושבים להביא את סביבת המגורים שלהם למקום שיהיה כבוד להתגורר בו. כך נאה וראוי לעיר ירושלים שהיא יפה נוף משוש כל הארץ" סיכם דייטש.

(צילום: יוסי סגל)
(צילום: יוסי סגל)
(צילום: יוסי סגל)
(צילום: יוסי סגל)
(צילום: יוסי סגל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר