זו הסיבה שמנכ”לית ועדת הבחירות פרצה בבכי ואת מי עקץ יו”ר הוועדה

עו"ד אורלי עדס התייחסה לטענות על אי סדרים בספירת הקולות: "חווינו מתקפה חסרת מעצורים, שאותה נאלצנו להדוף - אמירות חסרות שחר שמטילות דופי ביושרנו"
אריה ריבקינד
י"ב ניסן התשע"ט / 17.04.2019 12:37

מנכ”לית ועדת הבחירות המרכזית, עו”ד אורלי עדס, פרצה הבוקר (רביעי) בבכי במהלך ישיבת הוועדה, כאשר הזכירה את הטענות שנשמעו בימים האחרונים על אי סדרים בספירת הקולות.

“אנחנו עוסקים כאן בכוחו של קול, אבל אני לא יכולה להתעלם ממה שחווינו כאן במהלך השבוע האחרון במלוא העוצמה – מתקפה חסרת המעצורים שאותה נאלצנו להדוף”, אמרה עדס כשדמעות חונקות את גרונה. “מדובר באמירות חסרות שחר שמטילות דופי במקצועיותנו. כולנו אנשים בשר ודם, עובדי ציבור שעשו ככל יכולתם להצלחת המשימה החשובה לנו באופן אישי”.

יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, סיכם את מערכת הבחירות והתייחס גם הוא לטענות מפלגת הימין החדש בדבר אי סדרים בספירת הקולות: “היו שניסו לערער על הלגיטימיות של הוועדה ועל התוצאות, אך נהגנו בשוויון בכולם – לא תופסים אף אדם בצערו”, עקץ.

הוא הוסיף: “עם כל החששות מפני תקיפת סייבר, אנחנו דגלנו גם בדיוני הוועדה, וזה חידוש שכשהוא מצליח הוא נקלט גם במקומות אחרים, זה של שקיפות. יש גם גופים שיילכו בעקבותינו. לשקיפות יש מחירים. מצד אחד כל אחד יכול לראות את כל התוצאות ולהשוות, מצד שני, אם יש תקלה, אפילו טכנית וקצרה, יש מי שמנסה להיבנות מזה. אם יש תקלה והיא משתקפת, צריכים לשאת במחיר כי השקיפות חשובה מהמחיר”.

מליאת ועדת הבחירות אישרה פה אחד את תוצאות הבחירות לכנסת ה-21.

צילום: דוברות

אמש פרסמה ועדת הבחירות את תוצאות הבחירות הרשמיות כפי שיימסרו לנשיא המדינה ויפורסמו ברשומות.

על פי התוצאות הרשמיות, הליכוד נותר עם 35 מנדטים, רשימת כחול לבן גם היא מקבלת 35 מנדטים. ש”ס מקבלת 8 מנדטים ורשימת יהדות התורה זוכה גם היא לשמונה מנדטים.

רשימת חד”ש-תע”ל זוכה לשישה מנדטים, רשימת העבודה זוכה לשישה מנדטים, רשימת ישראל ביתנו זוכה לחמישה מנדטים ורשימת איחוד מפלגות הימין זוכה לחמישה מנדטים.

רשימת מרצ זוכה לארבעה מנדטים, רשימת כולנו זוכה לארבעה מנדטים ורשימת רע”מ-בל”ד זוכה לארבעה מנדטים.

מחוץ לכנסת נותרות על פי התוצאות הרשמיות מפלגות הימין החדש, זהות וגשר, שזכו למספר קולות משמעותי אך לא עברו את רף אחוז החסימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות