האם זה בסדר לבקש מאורחים לחלוץ נעליים לפני הכניסה לבית?

אנחנו חייבים לדעת: האם לבקש מאורחים לחלוץ את נעליהם טרם הם נכנסים לבית, זהו מעשה גס רוח או בסדר? חקרנו את הנושא, על שני צדדיו, לפני פניה למומחית נימוסים כדי לקבל את תשובתה (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

כן, מודים, אנחנו קצת חרדתיים לגבי מצב הניקיון במשכננו והמנהג להניח את זוג הנעליים שלרגלינו בכניסה לבית, מקובל והפך לחלק מהשגרה של כל בני המשפחה, אך מה קורה כשמגיעים אורחים? הנוהל הזה מעמיד אותנו במצב לא נעים.

אנחנו חייבים לדעת: האם לבקש מאורחים לחלוץ את נעליהם טרם הם נכנסים לבית, זהו מעשה גס רוח? או לגמרי בסדר? החלטנו לחקור את העניין לעומק ולבדוק את שני הצדדים של הטיעון לפני פנייה למומחית נימוסים כדי לקבל את פסק הדין הסופי.

כן, ניתן לבקש מאורחים לחלוץ נעליים בכניסה לבית

זה הבית שלכם והכללים שלכם. אתם צריכים לעשות בו מה שנוח לכם. (כי אם אתם לא יכולים להיות "אתם" בבית שלכם, אז איפה כן תוכלו?) חוץ מזה, העולם החיצוני הוא די דוחה ומלא בחיידקים ולכלוכים למיניהם, אז זה די הגיוני לבקש מהאורחים הנחמדים שלכם להשאיר את הזוהמה הזו מחוץ לביתכם.

לא, זו גסות רוח לבקש מאורחים לחלוץ נעליים בכניסה לבית

דמיינו לעצמכם סיטואציה: כל הנוכחים בחדר לוגמים קפה בניחותא ומעמידים פנים שלא שמו לב לגרביים לא תואמים עם חורים ולניחוח לא נעים שמתפשט באוויר. זה בית, לא אבטחה בשדה התעופה. כן, העולם החיצון עשוי להיות מלוכלך מעט, אבל תוכלו למזער את הנזקים בעזרת שטיח. חוץ מזה, אם אכפת לכם יותר מהרצפה מאשר מהנוחיות של החברה המקיפה אתכם, אולי אתם לא הטיפוסים שצריכים להזמין אנשים לביתם.

דעת המומחית

מייקה מאייר, מייסדת "נימוסי ביומונט", אומרת: "אורח (במסעדה או בבית) צריך תמיד להפנים ולקבל את הלך הרוח והתרבות של המקום שבו הוא נמצא. במילים אחרות, זה מקובל לחלוטין לבקש מהאורחים להסיר הנעליים שלהם", אבל הנה המלכוד - אם אתם מבקשים מאורח להוריד את נעליו, עליכם להודיע ​​לו מראש על כך או להציע לו זוג נעלי בית חלופיות.

חומר למחשבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר