שתף קטע נבחר

משרד החקלאות: נפקח על מחיר חלב 1.5% שומן

תנובה החלה לשווק לכבוד פסח חלב 1.5% שומן, משום שחלב 1% מצריך הוספת ויטמין A שהשנה הוא אינו כשר לאוכלי קטניות. החשש: קמעונאים ימכרו אותו במחיר גבוה מהמפוקח - 5.40 שקלים. משרד החקלאות: "זה ייחשב להפקעת מחירים"

המוצר החדש של תנובה לפסח, חלב טרי 1.5% בקרטון, הוא מוצר שמחירו מפוקח. כך הודיע הבוקר (ד') משרד החקלאות. תנובה החלה לשווק את החלב הזה מחשש למחסור בחלב 1% בפסח, שלפי התקן הישראלי נדרש בתוספת ויטמין A. המחלבות התקשו למצוא ויטמין A כשר לפסח לאוכלי קטניות.

  

איגוד המזון: צפוי מחסור בחלב 1% בפסח

המגעים בין האוצר למחלבות כשלו, מחירי מוצרי החלב שבפיקוח צפויים לעלות ב-3.4%

המדינה לבג"ץ: אפשר להעלות את מחירי החלב

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

עקב כך, במשרד החקלאות מבקשים להבהיר לרשתות שעליהן למכור חלב 1.5% ב-5.40 שקלים ומטה לקרטון של ליטר, מחיר זהה למחיר חלב 1%. מחיר גבוה מזה ייחשב להפקעת מחיר, כך נמסר.

   (צילום: תנובה)
בינתיים הרשתות הגדולות מוכרות חלב 1.5% לצרכן ב-5.40 שקלים ולא חורגות מכך(צילום: תנובה)

המפקח על המחירים במשרד החקלאות, אורי צוק-בר, מסר בהודעה לעיתונות כי "חלב 1.5% שומן הוא מצרך דומה לפי ההגדרה לחלב 1% שומן, ולכן מחירו המפוקח זהה למחיר המפוקח של חלב 1% שומן".

  

תנובה מוכרת חלב 1.5% שומן לקמעונאים במחיר זהה לחלב 1%. מבדיקה עולה שהרשתות הגדולות מוכרות אותו כרגע לצרכן ב-5.40 שקלים ולא חורגות מכך.

  

לפני מספר שבועות פנתה מנכ"לית איגוד המזון, גליה שגיא, למשרד הבריאות וביקשה בשם המחלבות לאשר להן לייצר חלב 1% שומן ללא ויטמין A. במשרד החקלאות מסרו כי "בשנים עברו שווק חלב 1% שומן בפסח ללא הוספת ויטמין A לתקופה מוגבלת זו, אך השנה משרד הבריאות לא התיר זאת".

 

עקב כך, על המדפים יהיה חלב 1% של שלוש המחלבות אבל בגרסת כשר לפסח לאוכלי קטניות. לצידו כאמור, ימכר חלב 1.5% של תנובה שמתאים גם למי שנמנע מקטניות בחג. המדינה מפקחת על מחירי חלב 1% ו-3% בקרטון ובשקית, אך לא על חלב 2% מועשר/דל לקטוז.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מירב קריסטל
חלב 1.5% בפיקוח
צילום: מירב קריסטל
מומלצים