זה היה אחד השבועות הקשים שעברו על תושבי הקריות. פורץ אלמוני הצליח תוך שבוע אחד בלבד לפרוץ ל-50 כלי רכב יוקרתיים השייכים לתושבי האזור, ולגנוב מתוכם כרטיסי אשראי, ארנקים, בשמים יוקרתיים, טלפונים סלולריים, משקפי שמש, מאות שקלים במזומן ומסמכים אישיים.

אחרי מרבית הפריצות שלו, השודד היה חוגג את הרגע ומתבשם באחד הבשמים שגנב מכלי הרכב. למרות זאת, לא כל הפריצות עברו "חלק" מבחינתו של "הפורץ המבושם" ובאחד המקרים כשניסה לפרוץ לאחד הרכבים הוא נכשל רגע לפני שרוקן ממנו את תכולתו. 

אחד מבעלי הרכבים שנפרצו היה שחקן העבר ואגדת הכדורגל החיפאית יניב קטן, תושב קריית אתא; הפורץ שבר את חלון מכונית ה-BMW של קטן כדי לשדוד את תכולתה, אך בלשי המשטרה שארבו לו במקום תפסו אותו "על חם" כשהוא אוחז בפטיש המיועד לניפוץ שמשות.

המעקב אחרי הפורץ החרוץ נמשך כמה ימים בהם הבלשים ישבו שעות במארבים מאולתרים כדי ללכוד אותו ולנסות למנוע את הנזק הכבד שגרם למכוניות התושבים. מהר מאוד הם הבינו שמדובר במקצוען, ככל הנראה עם רקע רב ונסיון בתחום. הבלשים העבירו מספר לילות בכמה שכונות יוקרה בקריות, עד שבאחד הערבים בהם חיכו לו, הם הצליחו לשים את ידם על השודד - זאת בזמן שכאמור פרץ למכוניתו של יניב קטן.

במשטרה היו בטוחים שהשודד שנתפס, ח' (34), תושב חיפה ובעל עבר פלילי עשיר הוא אכן אותו "פורץ מבושם" ששיגע אותם ואת תושבי השכונה והשחית כל כלי רכב אליו פרץ. ח', מצדו, הכחיש את החשדות נגדו, וטען שהפטיש שנתפס על ידי הבלשים בכלל משמש אותו להגנה עצמית וכי אחד מתחביביו הוא לטייל בלילות.

מבחן הדרכים של BMW X4 (צילום: מתוך אנשים, שידורי קשת)
חיבה מיוחדת לרכבי יוקרה | צילום: מתוך אנשים, שידורי קשת

לאורך מרבית שלבי חקירתו, ח' שמר על זכות השתיקה ולא השיב לשאלות החוקרים, מה שכמובן לא מנע מהתביעה המשטרתית להגיש נגדו כתב אישום לבית משפט השלום בקריות בגין 14 שונות פריצות לכלי רכב, גניבה, חבלה במזיד וניסיון להונאה בכרטיס אשראי.

המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של ח' עד לתום הליכים המשפטיים נגדו בנימוק כי יש די ראיות הקושרות אותו לכל אותן פריצות, ואם ישוחרר הוא ימשיך לפגוע ברכוש הציבור ויסכן את ביטחונו. על פי הראיות שהציגה המשטרה, ח' תועד במצלמות אבטחה כשהוא לובש את אותם בגדים, והם חיזקו את טענותיהם כשהציגו את טביעות האצבע שלו, כמו גם איכונים שנעשו לטלפון הסלולרי שלו והוכיחו כי הוא אכן היה נוכח בזירות הפריצה השונות.

מנגד, טען פרקליטו של ח', עורך הדין יובל זמר, כי כלל אין ראיות במרבית האישומים נגדו מרשו ולכן יש לשחררו למעצר בית. לטענתו, השוטרים לא ראו את מרשו פורץ לכלי הרכב ואין הוכחה חותכת לכך גם במצלמות האבטחה. "אולי הוא היה מעורב במקרה אחד או שניים, לא יותר, וגם במקרים הללו עוצמת הראיות נגדו חלשה", טען עו"ד זמר בבית המשפט. "לא מדובר בעבריין רכוש ולכן יש לשחררו לאלתר".

עו"ד יובל זמר (צילום: באדיבות המצולם)
עורך הדין יובל זמר | צילום: באדיבות המצולם

שופט המקרה, מוחמד עלי, דן בבקשת המשטרה ועיין בחומר הראיות שהציגו השוטרים, וקבע כי קיימות ראיות לכאורה נגד ח' בשני מקרים בלבד, ואילו במקרה השלישי הראיות נגדו אינן חזקות מספיק. השופט עלי החליט לשחרר את ח' למעצר בית לילי מהעשה 21:00 ועד לשעה שבע בבוקר - ובמידה ויפר את הצו הוא ייעצר מיד. המשטרה מצדה ספגה מהלומה קשה, שכן לפי החלטת השופט נראה שאותו "פורץ מבושם" עדיין לא נתפס ומסתובב חופשי לצערם של תושבי הקריות שממתינים במתח למכה הבאה שלו.