את ההסתה לביצוע פיגועי טרור אפשר לקלוט בכל יום במשדרי הרדיו במרבית הבתים והמכוניות בישראל. היא משודרת ברציפות, 24 שעות ביממה ומכוונת לערביי ישראל. אחרי שנסגרה תחנת חמאס ביו"ש ששידרה את התעמולה, עכשיו מתברר שזו עברה להיות משודרת מבסיס צבא לבנון וחיזבאללה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לפני חודשיים חשפו בשירות הביטחון הכללי ניסיונות של חמאס לגייס פעילים ביהודה ושומרון לפעולות טרור דרך ערוץ "אל אקצא" של הארגון. בערך באותו הזמן הוצבה אנטנה בתוך עמדה של צבא לבנון וחיזבאללה, שהחלה לשדר ברדיו את אותו ערוץ מלבנון לישראל. על האנטנה שומרים חיילים חמושים.

ליאור אקרמן, בכיר לשעבר בשב"כ, הסביר: "חיזבאללה מיקם את האנטנה הזאת בכפר מרווחין קרוב מאוד לגבול עם ישראל. היא מכוונת דרומה והמשדרים כל כך חזקים שניתן לקלוט את השידור גם מאות קילומטרים מכאן בגוש דן".

התדר שבחרו בחיזבאללה הוא 101.6, דומה מאוד לתדר של רדיו צפון שמשדר בתדר 101.5 ושלו מאזינים ערבים ישראלים רבים. השידורים נקלטים היטב גם בבתי הכלא שבאזור הצפון והמרכז, ובשבועות האחרונים הועברו בהם גם מסרים לאסירי חמאס. כל זאת בזמן שבשירות בתי הסוהר נלחמים בתופעת הטלפונים המוברחים לאסירים.

למרות יכולות הסייבר של מדינת ישראל, "קול אל-אקצא" ממשיכה לשדר ללא הפרעה מלבנון לישראל, כאילו כלל לא נסגרה התחנה. במשרד הביטחון מסרו כי הדבר נמצא באחריות משרד התקשורת.

פנינו למשרד הביטחון לתגובה, שם הפנו למשרד התקשורת שמסר בתגובה: "מבדיקה שערכנו, המשדר מוצב בשטח לבנון במרחק של כשלושה קילומטרים מהגבול. המשרד הגיש תלונה רשמית לארגון התקשורת הבין-לאומי והיא הועברה למנהל התקשורת בלבנון"