האם שתיית מים עם לימון אכן עוזרת לירידה במשקל?

"מומחי בריאות" למיניהם ממליצים למהול לימון בכוס המים שלכם בבוקר וטוענים כי המשקה האופנתי הזה מגביר את קצב חילוף החומרים, מנטרל רעלים ומסייע לכם לרדת במשקל. האמנם? לא כזה בטוח (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

זרקו פרוסת לימון לתוך כוס מים קרים או ספל חם ולגמו אותם לפני ארוחת הבוקר, "מומחי בריאות" למיניהם ממליצים וטוענים כי המשקה האופנתי הזה מגביר את קצב חילוף החומרים, מנטרל רעלים ומסייע לכם לרדת במשקל.

אנשים שיודעים איך הגוף עובד, עם זאת, מציינים כי הדבר היחיד שלימון עושה זה להפוך את טעם המים שלכם ל.. ובכן, לימוני. "זה לא הולך לשרוף שומן", אומרת ד"ר קארן אנסל, מחבר הספר "סופרפוד למניעת הזדקנות: הישאר צעיר יותר, חיה יותר".

ברור שאם אתם משתמשים במי לימון כתחליף למשהו אחר - "קפה" גדול המכיל 400 קלוריות, אולי - כן, אתם תרדו במשקל.

אבל עדיין, יש שביב תקווה, חלק מהמים במשוואה עשוי בעקיפין לסייע למאמצים שלכם. "שתייה של כחצי ליטר מים לפני הארוחה, הוכחה כמסייעת לירידה במשקל", אומרת אנסל.

מחקר שפורסם בכתב העת "השמנת יתר" מצא כי מבוגרים כבדי גוף ששתו כמות גדולה של מי ברז לפני הארוחה (לא מוגזים) השילו ממשקלם 1.2 קילו יותר, ב-12 שבועות, מאשר אנשים שלא "נטענו מראש" במים, אולי משום שהם גרמו למשתתפים להרגיש יותר מלאים. "אבל הוספת לימון לא תעשה שום דבר כדי לעזור לכם לשרוף יותר קלוריות," אומרת אנסל.

נכון, בלימונים יש חומרים מזינים, כמו ויטמין C. אבל אפילו לימון שלם מהול ב-200 מ"ל של מים לא באמת ישנה את מצב הוויטמינים בגוף בהרבה. ולימון כמנקה את הגוף? הכבד שלכם יודע לעשות זאת לבד.

אז אם אתם אוהבים את הטעם של מים עם לימון, נהדר. רק כדאי שתרגישו בנוח לשתות כוס מים רגילים לגמרי בבוקר. "לימון מאוד חומצי ולא נהדר לאמייל השן", אומרת אנסל. מזון ומשקאות שוחקים שכאלה יכולים להחליש את אמייל השן וצחצוח בתוך כ-30 דקות יכול להסיר חלק ממנו. שטפו את הפה מיד לאחר שתיית מים עם לימון ואז חכו קצת לפני שאתם מצחצחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר