צה"ל הרס לפנות בוקר (רביעי) את ביתו של סאלח ברגותי, המחבל מכפר כובאר שבאזור רמאללה שביצע את פיגוע הירי בצומת שבכניסה לעפרה לפני כארבעה חודשים. בפיגוע נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן ז"ל ו- 7 בני אדם נוספים נפצעו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

את ההריסה ביצעו כוחות צה"ל, בשיתוף משמר הגבול והמנהל האזרחי. "צה"ל ימשיך לפעול במטרה לסכל טרור ולשמור על הביטחון במרחב", מסר הבוקר דובר צה"ל.

ברגותי בן ה-29 חוסל בתום מצוד ממושך, באמצע חודש דצמבר, שבמהלכו כוחות הביטחון עצרו חשודים בביצוע פיגוע הירי בצומת עפרה בידי כוח מיוחד של ימ"מ שפתח במבצע בעקבות מידע מודעיני שהתקבל משב"כ על מקום הימצאו. הוא נורה בידי הלוחמים לאחר שניסה לדרוס אותם תוך כדי ניסיון בריחה מהם.

לוחמי צה"ל ליד בית המחבל (צילום: דובר צה"ל, חדשות)
לוחמי צה"ל ליד בית המחבל | צילום: דובר צה"ל, חדשות
הריסת בית המחבל מהפיגוע בעפרה (צילום: דובר צה"ל, חדשות)
צילום: דובר צה"ל, חדשות

התינוק עמיעד ישראל ז"ל הובא למנוחות בהר הזיתים שבירושלים, שלושה ימים בלבד לאחר שנולד בניתוח חירום בבית החולים לאחר שאימו שירה נפצעה קשה בפיגוע הירי בעפרה. רגע לפני שנטמן, הוענק לו שמו באופן סמלי.

הריסת בית המחבל מהפיגוע בעפרה (צילום: דובר צה"ל, חדשות)
צילום: דובר צה"ל, חדשות
נקבר בגיל 3 ימים בלבד. עמיעד ז"ל (צילום: החדשות‎)
נקבר בגיל 3 ימים בלבד. עמיעד ז"ל | צילום: החדשות‎

מאות ליוו את מסע ההלוויה של עמיעד ז"ל שהתקיים תחת גשם שוטף. חיים סילברשטיין, אביה של שירה, ספד לנכדו שנקבר ללא נוכחות הוריו שהיו מאושפזים באותה העת בבית החולים שערי צדק בבירה.

"עמיחי ושירה, ליבנו נקרעים מצער על הכאב ועל האובדן", אמר סילברשטיין. "בנכם הטרי, עמיעד ישראל, נכדנו הרך השם ייקום דמו, כבר עשה רבות בטרם מלאו לו ארבעה ימים. הוא איחד את עם ישראל בארץ ובעולם שהתגייס בתפילות, בחיבוקים, בלימוד ובאהבה".