שתף קטע נבחר

לראשונה: פינוי בינוי ביהודה ושומרון

מועצת התכנון אישרה את התוכנית במעלה אדומים, הכוללת 750 דירות בשבעה מגדלים בני 24 ו-26 קומות. לפי הערכות, בממשלה החדשה שתתבסס על גוש הימין, מיזמים כאלו רק ילכו ויתרחבו

פרויקט הפינוי בינוי הראשון ביהודה ושומרון יוצא לדרך. מועצת התכנון העליונה בבית אל אישרה למתן תוקף תוכנית פינוי בינוי ראשונה מסוגה במעלה אדומים הכוללת 750 דירות. לפי הערכות, בממשלה החדשה שתתבסס על גוש הימין, מיזמים כאלו רק ילכו ויתרחבו. את הפרויקט החל לקדם כשר ביטחון אביגדור ליברמן.

 

"עדיף לחכות לירידת מחירים - לא רוצים להסתבך בהלוואות לדיור"

משרד החינוך תוקע אכלוס 3,500 דירות בראש העין

קנס של מיליון שקל לגינדי החזקות: שיווקה ל"חבר" דירות בהנחה

 

התוכנית אושרה לאחר מאמץ תכנוני שיצא לדרך בשנת 2012 בהובלת סגן ראש העיר בוריס גרוסמן, המחזיק בתיק העלייה והקליטה ובתיק התחבורה בעיר.

 

>>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

הדמיית הפרויקט במעלה אדומים (הדמיה: קבוצת בן-דוד)
הדמיית הפרויקט במעלה אדומים(הדמיה: קבוצת בן-דוד)

גרוסמן קיבל בזמנו עשרות פניות מתושבים, רבים מהם עולים חדשים, שהתלוננו על מצבם הקשה של הבתים במקום. הפרויקט עתיד לחדש תשתיות, להוסיף שטחים ירוקים ולהחיות את המרכז המסחרי של שכונת הקרן הוותיקה בעיר.

מעלה אדומים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מעלה אדומים(צילום: AFP)
  

התוכנית מאפשרת הריסת שבעה מבני מגורים קיימים בני ארבע קומות כל אחד, שכוללים 147 דירות ו-17 חנויות. במקומם ייבנו שבעה מגדלים בני 24 ו-26 קומות, המשלבים מגורים, מסחר, מבני ציבור, חניה תת קרקעית ושטחים פתוחים.

 

כעת, לאחר שהתוכנית אושרה למתן תוקף, נדרש הליך של תכנון מפורט לקראת היתרי בנייה. היזמים הם חברת אופקים-מעלה אדומים בע"מ וקבוצת בן-דוד. אדריכל התכנית הוא ביטמן בן צור אדריכלים.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
מעלה אדומים מתרחבת
צילום: EPA
מומלצים