לבנון הזהירה את חמאס: ישראל פועלת (צילום: רויטרס, חדשות)
לבנון הזהירה את חמאס: ישראל פועלת | צילום: רויטרס, חדשות

ממשלת לבנון הזהירה הלילה (בין רביעי לחמישי) את ארגון הטרור חמאס מפני חיסולי בכירים בארגון על ידי כוחות ישראלים, כך על פי דיווחים של בכירים לבנוניים. ההזהרה הועברה לאחר שמנגנוני הביטחון הלבנוניים הבחינו בפעילות ביטחונית ערה של ישראל בערים ובמחנות הפליטים הפלסטיניים באזור.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מקור ערבי בכיר סיפר שמנגנוני הביטחון של לבנון העבירו לאנשי החמאס מסר על פיו עליהם לנקוט במשנה זהירות, לאחר שהבחינו בפעילות הישראלית. על פי המקור, הכוחות הישראלים פועלים נגד אישים ומוסדות ששייכים או מקושרים לחמאס, ואופי הפעילות מצביע על כוונות לבצע התנקשויות.

חמאס מאיים: נגיב על הרג הפעיל (צילום: רויטרס, חדשות)
אופי הפעילות הישראלית מצביע על התנקשות | צילום: רויטרס, חדשות

רק אתמול פורסם במהדורה, כי בכיר ברשות הפלסטינית הזהיר השבוע בשיחות סגורות שהגיעו לידי החדשות, כי קיים חשש שחמאס ינצלו את המצב הכלכלי על מנת להשתלט על הגדה המערבית. על פי ההקלטות, הבכיר הביע חשש שהארגון ישתמש באותן אסטרטגיות שסייעו לו בהשתלטות לפני עשור: תשלומי שוחד ו"קניית" קצינים.

דבריו של הבכיר נאמרו על על רקע השקט היחסי בעזה - והעיניים ששוב מופנות לעבר המשבר המתפתח ברחבי הגדה המערבית מאז שהחליט הקבינט לפני חודשיים ליישם את חוק קיזוז משכורות מחבלים. כצעד מחאה על יישום החוק, נמנעת הרשות הפלסטינית לגבות כספי מסים ולקחת 600 מיליון שקל מדי חודש - כמעט חצי מתקציבה הכולל. כבר חודשיים ש-30 אלף אנשי צבאי ומנגנוני הביטחון הפלסטינים מקבלים רק חצי מהמשכורת שלהם.

המשכורת הנמוכה הביאה את הבכיר מאוד לומר בשיחות הסגורות: "אנחנו חוששים שחמאס ינצלו את המצב הכלכלי המתדרדר של קצינים שלנו ושל אנשי המנגנונים (חצי משכורת) שלנו, ישלמו כסף - יקנו אותם". הוא הוסיף: "כך חמאס השתלטה על עזה בהפיכה ב-2007 - תשלום שוחד מתחת לשולחן".