שתף קטע נבחר

ביום הראשון לאחר השריפה בנוטרדאם: נתרמו 700 מיליון דולר

שלוש המשפחות העשירות בצרפת - בעליהן של לואי ויטון, לוריאל וגוצ'י התחייבו לתרום יחד 500 מיליון יורו למאמצי שיקום הקתדרלה; גם מנכ"ל אפל טים קוק הצהיר שיתרום לבנייה המחודשת. נשיא צרפת: הקתדרלה תחודש תוך 5 שנים

 

 

תרומות המגזר העסקי בצרפת לשיקום הנוטרדאם הגיעו תוך יום ל-700 מיליון דולר. שלוש המשפחות העשירות בצרפת - בעליהן של לואי ויטון (LVMH), לוריאל וגוצ'י (חברת Kering), התחייבו לתרום (ביחד) 500 מיליון יורו והובילו את גל התרומות של המגזר העסקי, שנועדו לסייע במאמצי השיקום של הקתדרלה המפורסמת.

 

>>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

שריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז, הצריח קרס

כלכלה במשבר: 366 אלף מובטלים חדשים בטורקיה בחודש אחד

אלקטריון תקים כביש חשמלי בשבדיה - שיאפשר טעינה אלחוטית

 

במקביל גם מנכ"ל חברת אפל טים קוק צייץ בטוויטר כי החברה תתרום למאמצי הבנייה של הקתדרלה כדי לעזור להחזיר אותה לקדמותה.

 כיבוי השריפה קתדרלת נוטרדאם (צילום: AFP)
כיבוי השריפה בקתדרלת נוטרדאם בצרפת(צילום: AFP)
  

ברנרד ארנו, בעל השליטה בלואי ויטון והאיש השלישי בעושרו בעולם (שוויו מגיע ל-90 מיליארד דולר) היה הראשון שהצהיר על תרומה של 200 מיליון יורו לשיקום הקתדרלה שנהרסה בשריפת הענק אתמול. משפחת בטנקור מאיירס, בעלת השליטה בלוריאל, הודיעה כי תתרום סכום זהה, ואילו משפחת פינו, השולטת במותגים גוצ'י, איב סן לורן ואלכסנדר מקווין, הודיעה כי חברת האם קרינג תתרום 100 מיליון יורו.

 

גם חברות צרפתיות אחרות מיהרו להודיע כי יתרמו מיליונים למאמצי השיקום של הקתדרלה - חברת האנרגיה טוטאל הבטיחה לתרום 100 מיליון דולר ואליה הצטרף גם הבנק הצרפתי קרדיט אגריקול.

 

בסך הכל הסתכמו ההתחייבויות לתרום ביום הראשון שלאחר השריפה, בסכום מצטבר של 700 מיליון דולר. נשיא צרפת הודיע כי יקים קרן תרומות בינלאומית שתגייס את הסכומים הדרושים לשיקום מלא של הנוטרדאם. האיחוד האירופי כבר הודיע כי יקציב גם הוא כסף לעבודות השיקום.

 

מקרון: "הקתדרלה תקום תוך חמש שנים"

השריפה הגדולה שפרצה אתמול בכנסייה ההיסטורית גרמה לנזקים כבדים. נשיא צרפת, עמנואל מקרון קרא לתורמים לסייע בעבודות השיקום והשחזור.

 

בנאום שנשא לאומה הצרפתית התחייב מקרון כי שיקומה של הקתדרלה, ששני שלישים מהגג שלה נשרפו, יתבצע במהירות רבה והיא תחודש "בתוך חמש שנים". הוא הבטיח כי יפנה לאנשי המקצוע הטובים ביותר בעולם לשם כך.

 

טייקוני האופנה של צרפת מתגייסים

כבר אתמול (ג') נענו איילי מוצרי היוקרה של צרפת לקריאתו של הנשיא עמנואל מקרון והתחייבו לתרום 300 מיליון אירו (339 מיליון דולר) לסיוע במאמצי השיקום והבנייה מחדש של קתדרלת נוטרדאם בפריז.

 

פרנסואה-הנרי פינו, יו"ר ומנכ"ל קרינג - החברה האם שבבעלותה מותגי יוקרה כמו גוצ'י, ואביו פרנסואה פינו, הודיעו בהצהרה כי יעבירו 100 מיליון אירו מחברת ההשקעות שלהם, ארטמיס. במקביל, יריבתם הגדולה, משפחת ארנו ששולטת בתאגיד היוקרה LVMH, הודיעה כמה דקות לאחר מכן כי תתרום 200 מיליון אירו ואת משאבי האדריכלות והעיצוב של התאגיד לטובת מאמצי השחזור.

 

"הטרגדיה הזו פגעה בכל העם הצרפתי, ובכל מי שמקושר לערכים רוחניים", מסר פרנסואה-הנרי פינו (56). "לנוכח הטרגדיה הזו, כולם היו רוצים להזרים מחדש חיים בתכשיט הזה של המורשת שלנו ובהקדם האפשרי". פינו האב הוא האדם ה-23 העשיר בעולם עם הון מוערך של 37.3 מיליארד דולר, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.

 

ברנר ארנו, בעל השליטה ב-LVMH, הודיע כי המשפחה תתרום את הכסף "שיהיה מיועד לבנייה של העבודה האדריכלית, המרכיבה חלק מההיסטוריה של צרפת". ארנו הוא האדם השלישי העשיר בעולם עם הון של 90.4 מיליארד דולר. "קבוצת LVMH תציב בפני הממשלה את כל הצוות - היצירתי, האדריכלי והפיננסי - כדי לעזור בבנייה הארוכה וכן לסייע במאמצי גיוס ההון", מסר.

 

גם מקבוצת האופנה והקוסמטיקה הצרפתית לוריאל נמסר כי יתרמו כ-226 מיליון דולר עבור תיקון קתדרלת נוטרדאם.

 

מקרון יפנה לאנשי המקצוע הטובים ביותר בעולם

השריפה הגדולה שפרצה אתמול בכנסייה ההיסטורית גרמה לנזקים כבדים. נשיא צרפת, עמנואל מקרון קרא לתורמים לסייע בעבודות השיקום והשחזור, התחייב לבנות מחדש את הקתדרלה בת ה-850 שנה, ששני שלישים מהגג שלה נהרסו, והבטיח כי יפנה לאנשי המקצוע הטובים ביותר בעולם לשם כך.

  

עבודות השיקום והשחזור צפויות להימשך במשך שנים ארוכות או אפילו עשורים. קתדרלת נוטרדאם בת כמעט אלף שנה, נחשבת לאחד הסמלים החשובים ביותר של צרפת - מרכז דתי, תרבותי והיסטורי ואתר תיירותי המושך אליו כ-13 מיליון תיירים מדי שנה.


פורסם לראשונה 16/04/2019 12:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
כיבוי השריפה בקתדרלת נוטרדאם
צילום: AFP
מומלצים