חד”ש-תע”ל: לא נמליץ על אף אחד I ח”כ עודה: עברנו טרור מצד נתניהו

ראשי סיעת חד"ש תע"ל הודיעו לנשיא כי לא ימליצו על איש מהמועמדים להרכבת הממשלה • אחמד טיבי: "ניסינו להחליף ראש ממשלה, אבל לא הצלחנו"
אריה ריבקינד
י' ניסן התשע"ט / 15.04.2019 14:39

חברי משלחת סיעת חד”ש-תע”ל הודיעו בצהרים לנשיא המדינה, כי סיעתם לא תמליץ על איש מחברי הכנסת כמועמד להרכבת הממשלה.

יו”ר המפלגה, ח”כ איימן עודה, אמר לנשיא: “הציבור שלנו נתן לנו את הכוח המרכזי בקרב הציבור הערבי, עברנו תקופת טרור על ידי ראש הממשלה. זה לא היה מאז 48′. הסתה פרועה על ידי ראש הממשלה. המצלמות בתוך הקלפיות היו אמורות להפחיד את האנשים מלבוא ולהצביע. דבר כזה לא היה לו אח ורע ואנחנו מצפים שתהיה אמירה ברורה בנושא”.

עודה הוסיף: “אנחנו לא ממליצים על אף אחד. אנחנו רוצים להפיל את נתניהו. אנחנו אנשים שרוצים להשפיע אבל אין לנו מה להשפיע. אנחנו רוצים לקדם שלום ושוויון”.

ח”כ אחמד טיבי:  “1,300 מצלמות בתוך הקלפיות, כאשר מפלגת השלטון מתגאה שהיא עשתה את זה, והמארגנים אמרו שהם הצליחו להוריד את אחוזי ההצבעה. תאר לך שבצרפת היו שמים מצלמות בקלפיות יהודיות. זה היה נשמע מאוד רע. אני חושב שגם כאן זה נשמע מאוד רע”.

טיבי הוסיף: “אנשים נרתעו, היו עימותים, המשטרה הגיעה, הליך הבחירה השוויוני וההוגן נפגע. אנחנו היינו קורבן של מתקפות על עצם הזכות של הציבור הערבי לפעול ולהשפיע. יש גם דברים שמחייבים גם אצלנו בדק בית.

“אבל כשפנינו אל העתיד, האמת היא שמי יהיה ראש הממשלה הוכרע על ידי הציבור היהודי, לא הציבור הערבי. ניסינו להחליף ראש ממשלה, אבל לא הצלחנו. לכן חד”ש-תע”ל לא תמליץ על אף אחד מהמועמדים. אנחנו מקווים שחוק הלאום יתבטל ויהיו יותר תקציבים למגזר הערבי וטיפול בפשיעה במגזר הערבי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות